اخبار نساجی

توسعه فرودگاه امام از نیمه اول سال ۹۱

 

توسعه فرودگاه امام از نیمه اول سال ۹۱

توضیحات مهم درباره ارز مسافری

مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) از افزایش ۴۰ درصدی پروازها در ایام نوروز خبر داد و گفت: در نیمه اول سال ۹۱ توسعه این فرودگاه با جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی دهقان امروز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) اصلی ترین فرودگاه کشور و هاب پرواز بین المللی در کشور است، گفت: به بیش از ۵۰ مقصد پروازی به این فرودگاه پرواز انجام می‌شود و ۱۰ ایرلاین داخلی به همراه ۳۶ شرکت هواپیمایی خارجی پروازهای بین المللی را برعهده دارند.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش پروازها در نوروز، بیان کرد: پیش بینی می شود که به میانگین سفرها ، ۴۰ درصد در ایام نوروز افزوده شود که این رقم با توجه به درخواستهای ایرلاینها به دست آمده است.

وی تصریح کرد: در کمیته هایی به تسهیلات مسافران و تمهیدات ویژه نوروزی رسیدگی شد که شامل زیباسازی محیط ، نورپردازی ، فضای سبز و همچنین توسعه ترمینال ، عملیات فرودگاه و هوانوردی می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دهقان با اشاره به ضرورت تهیه حوله ارزی از مسافران، تاکید کرد: مسافران باید حواله ارزی خود را از شعب ارزی بانکهای ملی ، ملت و سامان تهیه کنند و سپس با ارائه آنها در فرودگاه ارز خود را دریافت کنند، در غیر این صورت اجازه تهیه ارز به آنها داده نمی وشد.

وی با اشاره به توجه مسافران به همراه داشتن مدارک سفر گفت: مسافران می توانند از سرویسهای حمل و نقل عمومی فرودگاه استفاده کنند و همچنین با خوداظهاری در گمرک فردودگاه از بوجودآمدن مشکلات بعدی جلوگیری کنند.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: در این فرودگاه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ پارکینگ خودرو فراهم شده است که به دنبال توسعه بیشتر پارکینگها هم هستیم.

وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) در سال آینده اظهار داشت: پروژه های توسعه ای در دست اجرا داریم و امیدواریم با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در نیمه اول سال ۹۱ خبرهای خوشی را در این زمینه داشته باشیم.

دهقان تصریح کرد: توسعه ساختمانهای گذرنامه ، نیروی انتظامی ، دادگستری انجام شده و به زودی به بهره برداری می رسد، همچنین ۷ موقعیت هواپیما در فرودگاه اضافه شده است که کمک خوبی برای پروازهای جدید به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ترمینال زیارتی در سال ۹۲ به بهره برداری می رسد، بیان کرد: در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده و بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر جابجا شده است که امیدواریم تا پایان سال به بیش از ۵ میلیون مسافر برسد. وی تصریح کرد: در این مدت ۹۷ هزار تن بار هم از سوی ایرلاین‌ها جابه جا شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×