اخبار فرش ماشینی

۲۸ هزار بافنده فرش تک‌بافت متمرکز و غیرمتمرکز در اردبیل وجود دارد

 

28 هزار بافنده فرش تک‌بافت متمرکز و غیرمتمرکز در اردبیل وجود دارد

 

رییس اتحادیه فرشبافان دستی استان اردبیل گفت: ۲۸ هزار بافنده فرش تک بافت متمرکز و غیرمتمرکز در مناطق مختلف استان در بافت فرش‌های دستی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مالک اژدر حسنی، رییس اتحادیه فرشبافان دستی استان اردبیل در نشستی با فرماندار خلخال افزود: هم اکنون ۲۸ هزار بافنده فرش تک بافت متمرکز و غیرمتمرکز در مناطق مختلف استان در بافت فرش‌های دستی فعالیت دارند که ۸۸۰۰ نفر از این افراد از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره می‌برند.

وی گفت: شهرستان خلخال یکی از قطب‌های مهم استان در امر تولید فرش دستی و قالیبافی محسوب می‌شود و بیش از پنج هزار بافنده فرش به این کار در خلخال مشغول هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: امسال دوره‌های آموزشی ناظران فنی رفوگران و مرمت کاران در استان با همکاری و حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار و هزینه‌های دوره از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت شد.

وی گفت: واسطه‌ها موجب از بین رفتن فرش‌های بزرگ شده و این به ضرر بافندگان است.

حسنی افزود: با مراجعه بافندگان زیرپوشش اتحادیه که می‌خواهند از بیمه قالیبافی استفاده کنند پس از تشکیل پرونده در شعبه تأمین اجتماعی به کمیسیون پزشکی معرفی می‌شوند که متأسفانه زمان آن خیلی طولانی بوده و دو ماه طول می‌کشد.

وی گفت: بافندگان شهرستان‌ها نیز برای انجام معاینات پزشکی باید به مرکز استان مراجعه کنند که امیدواریم این مسأله از سوی اداره کل تأمین اجتماعی استان حل شود.

وی گرانی مواد اولیه مورد استفاده در فرش را از معضلات تولیدکنندگان فرش دستبافت ذکر کرد که اتحادیه تلاش‌هایی در این زمینه با همکاری اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام داده است.

وی بیان کرد: برخی افراد بی‌هویت بدون این که از اتحادیه صنفی فرش، پروانه کسب دریافت کنند به صورت مخفی نسبت به تولید تابلو فرش اقدام می‌کنند که به تمام بافندگان اعلام می کنیم که با اشخاصی که جا و مکان ثابت ندارند نسبت به تولید فرش و بافندگی همکاری نکنند؛ در غیر این صورت کلاهبرداری محسوب شده و عواقب دیگر این همکاری بر عهده بافندگان خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×