اخبار نساجی

بازبینی قرارداد ترجیحی ایران و ترکیه ۳ ماه دیگر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه از بازبینی قرارداد تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه هر سه ماه یکبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،محمود واعظی رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه امروز در نشست فعالان اقتصادی کشور ترکیه با اعضای اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۴ بار ملاقات‌های را با طرف ترکی برای گسترش همکاریهای اقتصادی داشته‌ایم اظهار داشت: در حال حاضر مشغول اجرای مقدمات ملاقات رئیس جمهور ترکیه با ایران هستیم.  

وی با اشاره به اینکه بنا داریم مذاکرات خود را با کشور ترکیه افزایش داده و افق‌های بالاتر را مدنظر قرار دهیم، افزود: هم اکنون نباید وقت خود را صرف موضوعات کوچک کنیم بلکه باید ضمن همکاری مسئولین دو کشور فضای لازم را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی فراهم سازیم.

واعظی با تاکید بر ا ینکه در حال حاضر تعدادی از اسناد همکاری بین ایران و ترکیه امضا شده تا تسهیلاتی در اختیار فعالین اقتصادی قرار گیرد گفت: در هدفگذاری‌های روسای دو کشور حجم مبادلات اقتصادی ۳۰ میلیارد دلار تعیین شده که در حال حاضر سقف روابط ما به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر ارتباط در ادامه سخنان خود در این مراسم با تاکید بر اینکه بخش خصوصی دو کشور ایران و ترکیه باید همکاریهای بیشتری با یکدیگر داشته باشند، افزود: باید تلاش کنیم تمام مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی دو کشور را برطرف کنیم باید روابط بانکی خود را توجه به شرایط جدید بازتعریف کنیم و حتی تعداد بانکهای خود را در کشور ایران و ترکیه افزایش دهیم.

واعظی با اعلام اینکه باید حمل و نقل خود را در حوزه راه آهن گسترش داده و در فاز دوم از مسیر بازرگان برای توسعه همکاریهای اقتصاید استفاده کنیم اظهار داشت: هم اکنون مقدمات استفاده از راه‌آهن مسیر بازرگان فراهم شده است. حتی در سفر وزیر به ترکیه نیز مواردی را در خصوص فعال کردن مرز دیگر مطرح کردیم که در نهایت قرار شد مرز رازی فعالیت خود را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی آغاز کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز در ملاقات وزرای صنعت و راه این کشور توافقات کلی برای استفاده از مرز بازرگان انجام شده است افزود: برخی این روزها نگرانی‌هایی از تدوین قرارداد ترجیحی ایران و ترکیه مطرح می‌کنند که باید بگویم ما در این قرارداد یک شروع و قول و قرارهایی را گذاشته‌ایم که امیدواریم در آینده آنها را توسعه بیشتری دهیم.

وی اضافه کرد: در موافقتنامه‌های این قرارداد قرار شده است جلسات دوره‌ای دو تا سه ماهه برگزار و مشکلات این قرارداد برطرف شود حتی در یک مقطع یک ساله نیازهای فعالانه اقتصادی دو کشور را بررسی و تجدید نظرهایی را در قرارداد ترجیحی خود با طرف ترکی اعمال خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و ترکیه با تاکید بر  اینکه قرار است این موافقنامه براساس نیازها و منافع تجاری دو کشور هر سه ماه یکبار اصلاح شود گفت: فعالین اقتصادی کشور می‌توانند نگرانی خود در اقلام مختلف این قرارداد را به مسئولان مربوطه اعلام و ما در دوره سه ماهه این موضوعات را مطرح نماییم.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ روز آینده هیئتی به کشور ترکیه سفر و تعرفه محضولات پتروشیمی و شیشه کشور را در این قرارداد اصلاح خواهد کرد، گفت: ایران و ترکیه نقش بسزایی در سطح منطقه دارند و باید همکاریهای اقتصادی خود را با یکدیگر افزایش دهند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×