اخبار فرش ماشینی

برپائی نمایشگاه قالی دستباف ایران در مقر سازمان ملل !

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: بر اساس تفاهم نامه این مرکز با سازمان ملل برنامه ریزی به زودی شاهد برپایی نمایشگاهی از این هنر، صنعت کشور در مقر سازمان ملل خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،آقاعلیخانی اضافه کرد: چاپ کتاب فرش ایران توسط سازمان ملل از دیگر برنامه های توافق شده با این سازمان است.

وی اظهار کرد: همچنین پنج فرش دستباف نفیس ایران به پنج مقر سازمان ملل اهدا خواهد شد تا تبلیغی موثر از فرهنگ و هنر این مرز و بوم در خارج از کشور باشد.

آقاعلیخانی با بیان اینکه قالی دستباف ایران بهترین کیفیت و طرح را در مقایسه با فرش دستباف دیگر کشورها دارد، تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه در مقر سازمان ملل، اهدای فرش و چاپ کتاب فرش ایران جایگاه این هنر صنعت را بیش از پیش برای جهانیان آشکار می کند.

وی ادامه داد: با این اقدام ها مردم جهان بار دیگر خواهند فهمید که سکوی نخست فرش دستباف از آن ایران است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: ثبت نقوش قالی و علایم تجاری فرش دستباف ایرانی در مجامع بین المللی از دیگر برنامه های اولیت دار این مرکز است که با جدیت دنبال می شود. وی اضافه کرد: در این چارچوب نقوش فرش دستباف تبریز و هریس از آذربایجان شرقی ثبت جهانی شده و به زودی شاهد ثبت دیگر طرح های فرش کشور خواهیم بود.

آقاعلیخانی گفت: با ثبت جهانی این نقوش امکان جعل و سودجویی دیگر کشورها از نقوش معتبر و اصیل ایرانی از بین می رود.

وی با بیان اینکه قالی ایران به عنوان پرچم دوم کشورمان در مجامع بین المللی شناخته می شود تاکید کرد: توجه به این زمینه و استفاده از ظرفیت های دیگر حوزه صنایع دستی و دکور برای تبلیغ قالی ایران موجب شناخته شدن بهتر فرش ایران در بازارهای جهانی می شود. آقاعلیخانی هم افزایی ظرفیت های کشور در این زمینه را عامل مهمی در افزایش صادرات قالی کشور و افزایش ارز آوری دانست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×