اخبار نساجی

برنامه‌ریزی برای رشد ۱۵۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و ویتنام

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: روابط تجاری بین ایران و ویتنام متناسب با روابط سیاسی دو کشور توسعه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صافدل در اختتامیه هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و ویتنام گفت: موضوعات مورد تفاهم در این نشست به مدت دو روز و در سه کمیته مجزا با موضوعات تجارت و صنعت، کشاورزی و شیلات، و فرهنگ و علوم مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گرفت .

وی اظهار کرد: حجم کنونی تجارت بین دو کشور در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیون دلار است که این سطح مبادلات به هیچ وجه با پتانسیل های اقتصادی ایران و ویتنام متناسب نیست.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به روابط خوب سیاسی بین ایران و ویتنام گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و توافقات انجام شده با طرف ویتنامی حجم تجارت بین دو کشور تا ۵۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
وی تفاهم برای مبادله هیات های تجاری و برگزاری سمینار توسط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر مسایل طرح شده در کمیته های کارشناسی عنوان کرد.
صافدل افزود: موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و همکاری های گمرکی بین ایران و ویتنام نیز طی شش ماه آینده به امضای طرفین خواهد رسید.
وی افزود: علاوه بر اجرای موافقتنامه  تشویق و حمایت از سرمایه گذاری متقابل و اعلام رسمی آن توسط طرفین، دو کشور آمادگی خود را برای مذاکره در خصوص یادداشت تفاهم سرمایه گذاری های مشترک اعلام کردند.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به پیشنهاد دو کشور برای امضای تفاهمنامه انرژی بین ایران و ویتنام گفت: توسعه همکاری در زمینه های LNG، پتروشیمی، کود شیمیایی، توسعه کشاورزی و شیلات، تجارت گندم و برنج، ITC، تجارت الکترونیک، محیط زیست، و مبادله برنامه های تلویزیونی و برنامه های فرهنگی از دیگر موارد مورد توافق طرفین در هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام است.
صافدل در پایان خاطرنشان کرد که هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در سال ۲۰۱۴ در هانوی برگزار خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×