اخبار نساجی

جهش ۱۰ میلیارد تومانی فرابورس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جهش 10 میلیارد تومانی فرابورس

بازار فرابورس در معاملات روز گذشته در سایه مبادلات سنگین پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی‌ مارون شاهد رشد ۱۰۰ میلیارد ریالی معاملات خود نسبت به روز گذشته بود. به طوری که در نهایت دادوستد ۴۵ میلیون سهم به ارزش ۲۷۵ میلیارد ریال در سامانه معاملاتی این بازار به ثبت رسید.

براساس این گزارش، افزایش حجم عرضه در بازار دیروز و از سویی دیگر بسته شدن سه نماد پتروشیمی در بازار بورس اوراق بهادار باعث توجه هرچه بیشتر فعالان بازار به سمت دو غول پتروشیمی فرابورس شد.

همچنین افزایش بهای متانول و اقبال به گروه صادرکننده نیز از دیگر عوامل رشد پتروشیمی زاگرس و مارون بود.

در بازار دیروز پتروشیمی زاگرس با عرضه‌های سنگینی روبه‌رو شد و در نهایت ۶/۶ میلیون سهم آن به ارزش ۵/۱۰۸ میلیارد ریال خرید و فروش شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پتروشیمی مارون نیز با رشد قیمت ۳۷/۴ درصدی هر سهم روبه‌رو شد و معامله ۲/۱ میلیون سهم به ارزش ۲۲ میلیارد ریال را شاهد بود و در نهایت بدون صف خرید به کار خود پایان داد.

در همین حال هر سهم ذوب‌آهن اصفهان نیز با تغییر مثبت ۴۴/۴ درصدی هر سهم به نرخ ۱۹۳۰ ریال رسید و با جابه‌جایی ۲۲ میلیون سهم به ارزش ۵/۴۲ میلیارد ریال به عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار شناخته شد.

اما بازار دیروز به رغم افت قیمت بیشتر نمادهای معامله شده، بازاری مثبت بود. در مجموع این بازار ۵۴ نماد شاهد خرید و فروش سهام خود بودند که ۳۱ نماد با افت نرخ، ۱۵ نماد با افزایش نرخ و مابقی بدون تغییر قیمت بودند.

در همین حال روز گذشته نماد معاملاتی سیمان لار سبزوار پس از ارائه اطلاعات واقعی هر سهم با دامنه تغییرات ۲/۹ درصدی و قیمت پایانی ۸۰۴ ریالی بازگشایی شد.

از سوی دیگر بلوک ۱۰۰ درصدی شرکت خدمات غیر‌صنعتی گاز ایران متعلق به شرکت ملی گاز ایران که دیروز از طریق بازار سوم فرابورس عرضه شد به فروش رفت.

تعداد سهام مورد عرضه شرکت خدمات غیر‌صنعتی گاز ایران هزار سهم بود، که تعداد ۵۰ سهم از آن ترجیحی است و قیمت پایه کل آن ۴ میلیارد و ۱۷ میلیون و ۸۷۶ هزار ریال تعیین شده بود. زمینه فعالیت این شرکت با سرمایه ۱۰۰ میلیون ریال، حفظ و نگهداری، احداث و توسعه منازل سازمانی و اماکن تفریحی، فرهنگی برای کارکنان و خانواده‌های آنان، احداث و توسعه فضای سبز و زیباسازی است.

افزون بر این، سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد بلوک ۱۰۰ درصدی سهام شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز را از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش رساند.

قیمت پایه هر سهم مزبور ۲۲۶۶ ریال در نظر گرفته شده و این بلوک روز یکشنبه ۲۷ فروردین‌ماه روی میز فروش قرار می‌گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×