اخبار نساجی

جزئیات نامه ایران به ۶ کشور اروپایی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جزئیات نامه ایران به 6 کشور اروپایی

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با حمایت از طرح توقف صادرات نفت به انگلیس و فرانسه از احتمال توقف فروش نفت ایران به ۶ کشور دیگر اروپایی خبر داد و اعلام کرد: ایران از تحریم نفتی عقب نشینی نمی‌کند.

ناصر سودانی در گفتگو با مهر با حمایت مجلس شورای اسلامی از طرح توقف فروش نفت خام به انگلیس و فرانسه، گفت: این اقدام دولت قابل پیش بینی بود زیرا دولت انگلیس و فرانسه اخیرا رفتارهای خصمانه علیه ایران داشته اند.
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه هم اکنون برخی از کشورهای غربی یک جنگ تمام عیار اقتصادی و سیاسی را علیه ایران راه انداخته اند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با قطع صادرات نفت به انگلیس و فرانسه نشان داد که حاضر به عقب نشینی نیست.

نماینده مردم اهواز در خانه ملت با تاکید بر اینکه با توقف فروش نفت به انگلیس و فرانسه قبل از تحریم اتحادیه اروپا، ایران این کشورها را تهدید کرد، اظهار داشت: دفاع از حقوق ملت، حق دولت و مجلس است.

وی با اشاره به آغاز جنگ روانی علیه ایران با تصویب طرح تحریم خرید نفت خام، بیان کرد: با توقف فروش نفت خام ایران به این کشورها امکان افزایش ذخیره سازی نفت در ماه‌های اینده برای این کشورها فراهم نمی شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سودانی در پاسخ به سوال مهر مبنی احتمال توقف صادرات نفت ایران به ۶ کشور اسپانیا، یونان، پرتغال، هلند، آلمان و ایتالیا، توضیح داد: در حال حاضر تمامی سناریوها روی میز است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر برخی از این کشورهای اروپایی از تصمیم خصمانه خود عقب نشینی نکنند قطعا به سرنوشت انگلیس و فرانسه روبرو خواهند شد، تبیین کرد: با انجام مکاتباتی با برخی از کشورهای اروپایی از آنها درخواست شده که نسبت به تصمیمات خصمانه خود علیه ایران تجدید نظر کنند.

وی با اعلام اینکه در صورت عدم تجدید نظر و عقب نشینی از تحریم نفت ایران، بدون شک نفت خام صادراتی ایران به این کشورها قطع خواهد شد، تاکید کرد: مردم اروپا بدانند که رفتارهای خصمانه دولتهای اروپایی منجر به توقف صادرات نفت ایران به این کشورها شده است.

علیرضا نیکزاد رهبر سخنگوی وزارت نفت بعداز ظهر دیروز از توقف صادرات نفت‌خام ایران به شرکت‌های انگلیسی و فرانسوی خبر داد و اعلام کرد: در پی اعلام رسمی وزارت امور خارجه، وزارت نفت نیز از تحویل نفت‌خام به شرکت‌های انگلیسی و فرانسوی خودداری کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مشکلی در فروش و صادرات نفت‌خام به مشتریان ندارد، خاطرنشان کرد: ما مشتریان نفت خود را داریم و موارد جایگزین برای فروش نفت این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×