اخبار فرش ماشینی

بررسی مکانیزم های سوختن پارچه و راههای کاهش آن به وسیله راهکارهای فیزیکی و شیمیایی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن


علیرغم اینکه آتش در همه جوامع مورد احترام بوده است و به انسان گرما، روشنایی و انرژی می‌دهد چنانچه کنترل نشده باشد می‌تواند خطرناک و حادثه‌آفرین باشد و در بعضی موارد می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را بوجود آورد. آمارهای سازمان‌های آتش نشانی مناطق مختلف تائیدی بر صحت این موضوع که الیاف نساجی یکی از عوامل اصلی در شروع و ادامه آتش‌سوزی‌های خانگی صنعتی و اماکن عمومی است می‌باشد.‏

سوختن یک ماده در فاز گازی بسیار سریع‌تر از مایع و جامد صورت می‌پذیرد و در مقابل سوختن یک جسم جامد نیاز به مقدار قابل توجهی انرژی گرمایی دارد که گرمای حاصل از سوختن اولیه این کار را انجام می‌دهد.
باید توجه داشت که فرآیند سوختن اجسام جامد و مایع را به گاز تبدیل می‌کند. از طرف دیگر گرمای مورد نیاز برای سوختن وابسته به حالت فیزیکی مواد و خواص گرمایی منتقل شده به محیط دارد. بنابراین مواد قابل سوختن موجود در یک سطح وسیع و پخش شده به سرعت می‌سوزد و یا ممکن است حتی منفجر گردد. در صورتیکه همان ماده به شکل قالب و جامد با دشواری خواهد سوخت.

دریافت متن کامل مقاله بصورت pdf

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×