اخبار نساجی

نشست هم اندیشی مدیران معاونت سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار

 

تهران- نشست هم اندیشی معاونت سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور مدیران دو مجموعه برگزار شد .

به گزارش بی باک به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این نشست با هدف تبادل نظر، اندیشه و تجربیات بین معاونت سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای و هم افزایی بین بخشی برگزار شد.

بنا بر همین گزارش در این نشست معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت : وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی دارای قابلیتهای بسیار بالایی برای خدمت به مردم است که ضرورت دارد تعامل بین بخشی برای ایجاد هم افزایی برای دستیابی به اهداف در این وزارتخانه صورت پذیرد .

‘کورش پرند’ افزود :در همین راستا به دنبال تدوین یک الگوی مناسب برای ارتباط و تعامل بین بخشی با دستگاه های اجرایی هستیم و این نشست نیز در همین راستا تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تناسب بین آموزش های دانشگاهی و نیاز بازار ، متعادل نیست و ضرورت دارد براساس نیاز بازار کار برنامه ریزی لازم برای ایجاد این تعادل صورت پذیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت : با توجه به شرایط کنونی کشور نیاز به شناسایی و طبقه بندی مشاغل براساس استعدادها و ظرفیت های بومی و منطقه ای در کشور داریم تا از این طریق بتوانیم برای آموزش های مورد نیاز حرفه های مختلف و دستیابی به اشتغال پایدار برنامه ریزی لازم انجام شود.

پرند در بخش دیگری از سخنان خود بر تعامل و ارتباط موثر بین بخش های مختلف وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های اجرایی مرتبط با رسالتهای این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: برای ایجاد تعامل و ارتباط موثر بین بخشی و فرا دستگاهی کمیته ها و کارگروه های تخصصی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حال شکل گیری است .

بر اساس این گزارش ،در ادامه این نشست ‘محمدحسین فروزانمهر’ معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تدوین سند راهبردی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت : تدوین سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقدام بسیار بدیع و ارزشمندی است که متناسب با اسناد بالادستی راهبردها، سیاست ها، اهداف و برنامه های عملیاتی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای صورت گرفته است.

وی اظهار داشت : با توجه به ابلاغ سیاست های کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، موضوع اشتغال یک موضوع فرابخشی و فرادستگاهی و حتی فراقوه ای است که نیاز به تعامل بین دستگاه های اجرایی، مراکز آموزشی و مراکز تولیدی و صنعتی است.

وی افزود: در حال حاضر در راستای سامان بخشی به بازار کار و اشتغال کشور سامانه ملی بازار کار ایجاد شده است و بیش از ۸۰۰ مرکز کاریابی به این سامانه مجهز شده اند.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت تولیدات داخلی در موضوع اشتغال گفت : در شرایط کنونی موضوع تولیدات داخلی در دستیابی به اشتغال پایدار، موضوع بسیار موثری است و این در شرایطی است که پاشنه آشیل تولید در کشور، موضوع بهره وری است و برای رسیدن به بهره وری بهترین مسیر آموزش های فنی و حرفه ای و استانداردسازی این آموزش ها با سطح جهانی است.

فروزانمهر افزود: همچنین با توجه به تقاضای بالای کار در کشور، بنگاه های اقتصادی زودبازده یکی از راهکارهای اجرایی برای پاسخگویی به این تقاضاها است که در این زمینه برای پایدار سازی این بنگاه ها نیازمند آموزش های مهارتی هستیم .

در این نشست فعالیت های دفاتر توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار،توسعه کارآفرینی، هدایت نیروی کار و کاریابی ها، مرکز آمار و اطلاعات بازارکار و ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط مدیران دفاتر تشریح و در ادامه مدیران دو مجموعه پیرامون مباحث کار بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش در پایان نشست هم اندیشی، کارگروه های تخصصی برای ارتباط و تعامل دو مجموعه تشکیل شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×