اخبار نساجی

بانک تات با ۲ مؤسسه مالی دیگر ادغام می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک تات با مؤسسه‌های مالی و اعتباری صالحین و پیشگامان ادغام می‌شود.

به گزارش همشهری، شورای پول و اعتبار در نشست روز چهارشنبه سوم اسفند ماه طرح بی‌سابقه ادغام بانک تات با مؤسسه اعتباری و مالی صالحین و مؤسسه اعتباری و مالی پیشگامان را تصویب کرد.ادغام بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی در طول ۳۰ سال گذشته و از سال ۱۳۶۰ که براساس مصوبه شورای انقلاب، بانک‌های خصوصی با بانک‌های دولتی ادغام شدند سابقه نداشته است و تحول جدیدی در نظام پول بانکی تلقی می‌شود.سهام بانک تات از اوایل سال‌جاری در بازار پایه فرابورس دادوستد می‌شود؛ بر همین اساس این بانک سهامداران خود را برای شرکت در مجمع عمومی فوق‌العاده دعوت کرد تا درباره این ادغام به سهامداران خود توضیح بدهد.

هنوز از ترکیب سهامداران جدید و اینکه آیا با ادغام این بانک با ۲ مؤسسه دیگر نام جدیدی برای بانک تات در نظر گرفته خواهد شد اطلاعات کاملی در دست نیست اما به احتمال قوی جزئیات نحوه این ادغام تا قبل از سال جدید روشن می‌شود.به‌نظر می‌رسد بانک جدید شامل ۵۰ درصد سهامداران فعلی بانک تات،۳۰درصد سهامداران فعلی صالحین و ۲۰ درصد سهامداران فعلی پیشگامان باشد. در همین رابطه حسین خزلی خرازی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک تات در باره تاثیر اجرای این مصوبه روی سهام بانک تات گفت: در حال حاضر سهام بانک تات در بازار فرابورس بسته است و دلیل اصلی برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده در روز ۲۵ اسفند ماه نیز تعیین تکلیف برخی شرایط ادغام است.

او با بیان اینکه فرایند ادغام پیچیده است و تاکنون تجربه‌ای در این حد در ایران به جز اوایل انقلاب وجود نداشته است افزود: قطعا فرایند ادغام بانک تات با ۲ مؤسسه مالی دیگر اثر مساعدی برای این بانک و سهام آن خواهد داشت چرا که با انجام این ادغام میزان سرمایه، سپرده‌ها و همچنین شعب و استراتژی اصلی بانک افزایش می‌یابد.او تاکید کرد: بانک تات هم‌اکنون ۲۴۰۰ میلیارد تومان سپرده و ۷۰ شعبه دارد. بانک جدید که از این فرایند متولد می‌شود بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سپرده و ۶۰۰شعبه خواهد داشت. استراتژی اصلی بانک تات این بود که تا پایان سال ۱۳۹۳ و با اجرای طرح توسعه به چنین شرایطی برسد؛ در شرایطی که با انجام فرایند ادغام، این طرح توسعه در پایان سال ۹۰ محقق می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×