اخبار نساجی

برای صادرات کالا با ارز مرجع شرط گذاشته شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

برای صادرات کالا با ارز مرجع شرط گذاشته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یدالله صادقی در این باره توضیح داد: براساس تصمیمات جدید قرار شده کالاهایی که با ارز مرجع وارد شده‌اند مشتقات آنها برای صادرات مشمول محدودیتهایی شوند. این ممنوعیتها شامل کالاهای وارداتی با ارز مرجع می‌شود که برای تامین نیاز‌های اساسی مردم وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: کالاهای اساسی که با ارز مرجع وارد شده‌اند، به‌ طور کلی شامل ممنوعیت صادرات شدند و مشتقات آنها نیز با پرداخت عوارض صادراتی و دریافت مجوز لازم مربوط به تنظیم بازار از معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل صادر‌ات است.

صادقی با اشاره به ممنوعیت صادرات روغن خوراکی عنوان کرد: محصولاتی مانند شیرینی نیز که با روغن، آرد و شکر دولتی تولید شده‌اند، برای صادرات باید عوارض لازم را پرداخت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تاکید کرد: برای صادرات کالاهایی که در آنها از مواد اولیه وارداتی با ارز مرجع استفاده شده، باید از معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت شود تا صادرات این کالاها خللی در بازار داخلی ایجاد نکرده و باعث افزایش قیمت نشود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او با اشاره به این‌که پیش از ممنوعیتهای اعلام شده محدودیت قانونی برای صادرات هیچ قلم کالایی وجود نداشت، افزود: یکی از مواردی که مشمول محدودیت صادرات شده مواد اولیه صنعت فولاد مانند شمس فولاد است.

وی درباره اختصاص ارز برای واردات مواد موردنیاز تولیدکنندگان نیز گفت: هم‌اکنون ارز موردنیاز تولید‌کنندگان اولویتهای ۳ تا ۸ از طریق مرکز مبادلات ارزی تامین می‌شود.

به گفته وی حجم صادرات استان تهران در هفت ماهه سال جاری از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب با افزایش ۶۱ و ۱۰۴ درصدی به ۶۸۰ هزار تن و دو میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×