اخبار فرش ماشینی

برای ساماندهی امور عشایر استان ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه در اختیار دستگاه های ذیربط قرار می گیرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نیکزاد گفت : برای تسریع در ساماندهی امور عشایر استان ، علاوه بر اعتبارات قبلی ، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه دراختیار دستگاه های اجرایی مرتبط قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ اکبر نیکزاد استاندار اردبیل در اولین جلسه شورای عشایر استان در پارس آباد سخن می گفت، افزود : این اعتبار باید بر اساس ضریب شهرستانی و مد نظر قرار دادن اولویت ها، در بین شهرستان های استان توزیع تا با مهیا شدن بستر مناسب تر برای تولید و اشتغال عشایر ، زمینه دلگرمی بیش تر این قشر پرتلاش فراهم شود.

وی با اشاره به این که عشایر استان در قالب دو ایل شاهسون وقره داغ ، جمعیتی بالغ بر ۶۶۵۰۰ نفر را شامل می شوند تصریح کرد: از این میزان، حدود ۴۸۰۰۰ نفر جمعیت ییلاقی عشایر را تشکیل می دهند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت : عشایر استان با داشتن قریب به ۵/۱ میلیون راس دام ، هم اینک نزدیک به ۲۵ درصد گوشت قرمز ، ۱۰ درصد شیر ، ۳۱۰۰ تن محصولات باغی و افزون بر ۱۲ هزار متر مربع صنایع دستی مانند گلیم ، فرش و… استان را تولید و سهم مهمی در اقتصاد منطقه ایفا می کنند.

وی ارزش تقریبی این محصولات را حدود ۲۱۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد : دولت نهم و دهم با درک صحیح اهمیت این قشر شریف تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای ۳۵۴ پروژه ساماندهی امور عشایر در سطح استان هزینه کرده است .

استاندار اردبیل با تاکید براین که بخش کشاورزی اولویت اصلی در توسعه استان به شمار می رود خاطر نشان کرد : بر این اساس جایگاه عشایر در استان اردبیل جایگاهی ویژه است و به لحاظ مرتبط بودن عشایر باحوزه کشاورزی و در اولویت بودن مسائل این قشر ، جلسات شورای عشایر استان به ترتیب و متناسب با جمعیت جامعه هدف در سایر شهرستان های استان هم تشکیل خواهد شد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی باید نیازهای جامعه عشایری استان اولویت بندی و منابع مالی اختصاصی، با حداکثر بهره وری برای رفع مشکلات اساسی عشایر هزینه شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×