اخبار فرش ماشینی

آغاز معرفی متقاضیان تسهیلات بازسازی صنایع به صندوق توسعه ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز معرفی متقاضیان طرح بازسازی بزرگ در واحدهای تولیدی و نیز متقاضیان احداث مولدهای برق مقیاس کوچک موسوم به CHP به صندوق توسعه ملی برای تامین ارز مورد نیاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رضا فاطمی امین گفت: در صندوق توسعه ملی حدود یک میلیارد دلار برای تامین منابع ارزی مورد نیاز واحدهای تولیدی جهت اجرای طرحهای بسته حمایتی بخش صنعت و معدن در قانون هدفمندی یارانه ها اختصاص یافته است.
وی این اقدام را جهت کمک به اصلاح فرآیندهای تولید ، بالا بردن راندمان و کاهش هزینه تمام شده عنوان وتصریح کرد: در طرح بازسازی بزرگ بیش از ۴۰۰ بنگاه برای بازسازی و اصلاح فرآیندهای تولید ثبت نام کرده اند و ومعرفی تعدادی از این واحدها به بانک عامل صندوق توسعه ملی آغاز شده است.

فاطمی امین افزود: سایر متقاضیانی که پرونده شان تکمیل شده است به ترتیب اولویت در کارگروه های مربوطه بررسی و به بانک عامل معرفی خواهند شد.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت اضافه کرد: تاکنون ۴۰ واحد نیز متقاضی احداث CHP هستند و نصب و راه اندازی این مولدها زیر نظر پیمانکارانی که صلاحیتشان توسط   وزارت صنعت ، معدن و تجارت تایید شده است ، انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه با استفاده از CHP در واحدهای تولیدی راندمان تولید برق از کمتر از ۴۰درصد فعلی به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید و میزان تلفات انرژی به کمتر از ۱۰ درصد می رسد  افزود : با استفاده از مولدهای برق CHP  راندمان تولید برق افزایش و هزینه های تولید برق نیز پایین می آید و در نتیجه به کاهش هزینه تمام شده تولید می انجامد.

استفاده از مولدهای برق CHP که سوخت گاز را تبدیل به انرژی حرارتی و الکتریکی می کنند به دلیل تولید کمتر گازهای گلخانه ای و افزایش راندمان انرژی در دنیا  بسیار رایج است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×