اخبار نساجی

نخستین نشست رسمی هیات دولت روحانی

 

اولین جلسه هیات دولت دیروز عصر با حضور ۱۵ وزیر تایید شده بهارستان‌نشینان و ۳ سرپرست وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به ریاست حسن روحانی تشکیل شد.

همچنین این جلسه بدون دعوت از معاونین فعلی سازمان بنیاد شهید، بین‌الملل، پارلمانی، اجرای قانون اساسی و محیط زیست برگزار شد. منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید نیز در این جلسه توسط رییس‌جمهور قرائت شد و اعضای هیات دولت در این جلسه به منشور اخلاقی تدبیر و امید سوگند یاد کردند.

در بخشی از این منشور آمده است: اندیشه‌‌ام در مدار اعتدال، تصمیماتم بر مبنای تدبیر و رفتارم در چارچوب قانون باشد و از تندروی، شتاب‌زدگی و خودسری بپرهیزم. رییس‌جمهور تاکید کرد: ما آمده‌ایم تا خود، جان و آبروی خود را فدای ملت کنیم و امروز روز فداکاری و فدا کردن همه سرمایه‌ خود برای کشور و ملت است. ما اگر به‌عنوان دولت خود را آماده ایثار و فداکاری کنیم و مردم این را در عمل احساس کنند، مطمئنا پشتیبان دولت خواهند بود. رییس‌جمهور تصریح کرد: مطمئنا با پشتیبانی مردم، دولت بیمه می‌شود و دست مردم که همان دست خداوند است، پشت سر ما خواهد بود که در آن هنگام همه مشکلات و موانع برداشته شده و خداوند راه را برای پیشرفت، تسهیل خواهد کرد. رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز اولین مسوولیت همه اعضای دولت بهبود معیشت مردم است، اظهار کرد: اگر زندگی مردم را تامین نکنیم، آن گاه اخلاق، معنویت، رابطه صحیح و اساس ایمان در جامعه باقی نخواهد ماند. همه تلاش‌ها برای این است که مردم زندگی نسبتا راحتی داشته باشند. روحانی با تاکید بر اینکه دولت هیچ ناامیدی نداشته و هیچ مشکلی نمی‌تواند در فعالیت‌های آینده ما تاثیر گذارد، گفت: شرط آن آمادگی برای ایثار و فداکاری است و همه باید در این مسیر با یکدیگر به‌طور هماهنگ کار کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه نباید وزرا به مسائل و موضوعات پیش روی خود به صورت بخشی نگاه کنند، اظهار کرد: علاوه بر اینکه همه دولت در بخش‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید به‌طور هماهنگ عمل کنند هر یک از اعضای دولت نیز با توجه به مسائل بخش خود، موضوعات فرابخش خود را نیز مدنظر قرار دهد. روحانی با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی از جمله برنامه‌های اصلی کار دولت است، خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شده تا دو جلسه در هفته با حضور وزرای اقتصادی برای ایجاد چارچوبی مشخص در زمینه حل مسائل اقتصادی تشکیل شود و همه اعضای دولت در شرایط فعلی باید خود را با تصمیمات آن جلسه اقتصادی هماهنگ کنیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مردم به این دولت امید بسته‌اند که البته امید آنها درست و بحق است، اظهار کرد: مسیر حرکت دولت همان مسیر حل مشکلات خواهد بود؛ چراکه دولت در زمینه اجرایی همواره باید تسهیل کننده امور باشد. روحانی با بیان اینکه کار باید در دست مردم باشد و آنها در صحنه حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر کار را به مردم بسپاریم امور بهتر و با کیفیتی بالاتر و کم خرج و سریع انجام شده و نشاط به جامعه بازخواهد گشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: اساس جامعه نشاط روحی بوده و ما باید آن را به جامعه بازگردانیم. روحانی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که کشور متعلق به مردم بوده و ما می‌توانیم بهترین تسهیل کننده امور در زمینه‌های مختلف برای مردم باشیم و در این صورت ان‌شاءالله موفق خواهیم بود. رییس‌جمهور با تقدیر از همه وزرایی که در این مقطع مسوولیت را قبول کرده و به کمک دولت آمده‌اند، اظهار کرد: وزرای محترم در جلسات مجلس بسیار منطقی سخن گفته و به سوالات پاسخ دادند که رعایت ادب و اخلاق آنها قابل تقدیر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×