اخبار فرش ماشینیجذاب‌ترین‌ها

صدور فرش کاشان به بیش از ۴۰ کشور دنیا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کاشان در تولید فرش مشکلی ندارد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان می گوید: ۸۰۰ درصد تولید و اشتغال کاشان در حوزه فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن در حوزه فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن مانند ریسندگی است، به طوری که حدود ۶۰ درصد خدمات بانکی، حمل و نقل، و رستوران ها در حاشیه فرش ماشینی فعالیت می کنند.

محمود تولایی با بیان اینکه صادرات فرش ماشینی کاشان از آمریکای لاتین شروع شده و در حال حاضر به بیش از ۴۰ کشور دنیا صادر می شود، می افزاید: عمده صادرات فرش ماشینی کاشان به استرالیا،، بلژیک، ترکیه، آلمان، انگلیس، چین، کشورهای همسایه پاکستان، عراق، افغانستان و کشورهای شمالی انجام می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان ادامه می دهد: حدود ۸۰ درصد صادرات فرش کشور از کاشان انجام می شود، زیرا ماشین آلات کاشان بروزتر از ماشین آلات شهرهایی است که به تازگی در حال بروزرسانی هستند. تولایی درباره مشکلات صادرکنندگان بیان می کند: مشکلاتی که صادرکنندگان فرش کاشان دارند، از نوع مشکلاتی است که بقیه صنایع با صادرات دارند، یعنی نمی توان گفت صادرکنندگان فرش مشکل خاصی دارند. اما در مجموع امروزه همه واحدهای تولیدی با مشکل نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند.

وی با اشاره به اینکه صادرکنندگان برای بدست آوردن بازارهای صادراتی تلاش می کنند، تأکید می کند: متأسفانه هزینه بازاریابی و حضور در بازار ها، هزینه بالایی است، به طور طبیعی هر صادرکننده ای با توان و امکاناتی که دارد در بازارها می تواند حضور پیدا کند و برای بسیاری از آنها سخت است، اما تلاش خود را می کنند که در بزرگترین نمایشگاه دنیا در زمینه فرش ماشینی که در آلمان برگزار می شود، شرکت کنند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان، در چند سال گذشته بیش از ۳یا ۴ واحد تولیدی از ایران در این نمایشگاه شرکت نمی کرد، اما در سال گذشته بیش از ۲۴ واحد که بیشتر از واحدهای کاشان بودند، در نمایشگاه ها حضور یافتند و تولیدات خود را فعالانه عرضه کردند.

تولایی اظهار می کند: برای رسیدن به جایگاه مطلوب صادرات در بازارهای جهانی، باید برنامه هایی مانند شناخت بازار و کادرسازی یعنی کادری که توانایی شناخت بازار و مذاکره داشته باشد را در دستور کار قرار داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی کاشان با بیان اینکه سیستم تولید صادراتی باید سیستمی که برای داخل کشور کالا تولید می کند، متفاوت باشد، می گوید: به عنوان فعال اتاق بازرگانی کاشان تلاش می کنیم دوره هایی تخصصی را با استادان حرفه ای برگزار کنیم تا صادرکنندگان بتوانند در این بخش کادرسازی کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه کاشان در تولیدفرش مشکلی ندارد، می افزاید: برای تلاش صادرات باید تسهیلات ایجاد شود تا واحدهای تولیدی با توانمندی ها، حضور فیزیکی در نمایشگاه ها و بازارها و نیروهای متخصص، بتوانند بر افزایش صادرات موثر باشند. اگر شرایط و امکانات بیشتری در زمینه صادرات فرش به وجود آید هرسال حدود ۲۰ درصد افزایش صادرات خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان تصریح می کند: گاهی مواقع دیده شده ارزش کالاها به دلیل کاهش نفت، مشکلات اقتصاد جهانی و مشکلات اقتصادی منطقه کاهش پیدا کرده است.

تولایی بیان می کند: چند سال گذشته تولیدکنندگان علاقه مند بودند کالاهایشان را با نرخ هاب بالاتری اعلام کنند که بتوانند جایزه صادراتی دریافت کنند، بنابراین این تغییراتی که در آمار و ارقام تولیدات و صادرات دیده می شود با واقعیت های میدانی مطابق نیست.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×