اخبار نساجی

بخشنامه ممنوعیت قرارداد موقت در کارگاه‌های دائمی با اعتراض کارفرمایان لغو شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

دبیرکل شورای اسلامی کار کشور گفت: بخشنامه ممنوعیت قرارداد موقت در کارگاه‌های دائمی با اعتراض کارفرمایان لغو شده است.

رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به اینکه قانون کشور ما قانون کاملی است اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از بخش‌های قانون کار رعایت نمی‌شود و برخی از بخشنامه‌هایی که  در سنوات اخیر به نفع کارگر صادر می‌شود نیز با اعتراض کارفرمایان لغو می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد موقت کار برای کارگاه‌های دائمی به عنوان امری بی‌منطق یاد کرد و گفت: این نوع از قراردادها مناسب کارگاه‌های موقتی است که به صورت پروژه‌ای کاری را انجام می‌دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیرکل شورای اسلامی کار کشور افزود: به عنوان مثال انعقاد قرارداد با کارگری که در یک پروژه ساختمانی و یا راهسازی مشغول به کار شده امری معقول است زیرا کار ابتدا و انتها دارد ولی برای کارگاه‌های دائم قرارداد موقت یک ظلم بزرگ در حق کارگر است.

پورموسی با اشاره به لغو بخشنامه شماره ۴۰ مبنی بر ممنوع بودن انعقاد قرارداد موقت برای کارگاه‌های دائمی در پی اعتراض کارفرمایان تأکید کرد: مهم‌ترین مشکلی که در ارتباط بین کارگر و کارفرما در کشور ما وجود دارد این است که کارفرمایان برای احقاق حقوق خود در پی امتیار گرفتن برای خود نیستند و تنها در پی لغو امتیازات کارگران هستند.

وی ایجاد امنیت شغلی برای کارگر را در افزایش بهره‌وری تولید بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: استرسی در نتیجه نبود امنیت شغلی در کارگر به وجود می‌آید سبب به وجود آمدن حوادث زیاد حین کار شده است و گاها موجبات کشته شدن کارگر را نیز به وجود آورده است.

دبیرکل شورای اسلامی کار کشور با بیان اینکه لغو این بخشنامه فضای امیدی که در جامعه کارگری به وجود آمده بود را از بین برده است تصریح کرد: در حال حاضر با لغو این موضوع تمام امیدواری از بین رفته است و کارگران با ناامیدی سر کار خود حاضر می‌شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×