اخبار نساجی

بخشنامه عجیب وغریب پلیس راه برای جریمه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: یک افسر پلیس راه از صدور بخشنامه ای توسط پلیس راه خبر داد که طی ان ماموران مستقر درجاده ها باید سختگیریهای بیشتری نسبت به خودروهای ساخت ایران داشته باشند .

به گزارش قدس انلاین , توقف خبرنگارما در یکی از ایستگاههای پلیس راه مستقر در جاده منجر به کسب اطلاعات جالبی از طرح نوروزی پلیس راه شد , یک افسر پلیس راه که نخواست نامش عنوان شود , وقتی در مقابل پرسش خبرنگار ما قرار گرفت که چرا فقط خودروهای تولید داخل را که حتی سرعتی به مراتب کمتر از خودروهای خارجی عبوری دارند متوقف وجریمه میکنید , قرار گرفت , گفت که طبق بخشنامه ای که از سوی فرمانده پلیس راه ابلاغ شده و به ماهم  دراین خصوص اطلاع رسانی شده است , به دلیل ایمنی پایین خودروهای ساخت داخلی بویژه خودروهای دوخودروساز مشهور کشور , باید در خصوص این خودروها سختگیری بیشتری شود , این درحالی است که خودروهای خارجی دارای ایمنی بیشتری هستند ونیازی به سختگیری درمورد سرعت نیست .

وی درعین حال این نکته را هم گفت که امسال میزان پاداش پلیس راه استانها بر اساس کاهش حوادث پرداخت میشود وبه همین دلیل پلیس راه استانها بیشترین نیروی خود را درورودی های استانها مستقر کرده و دراین مکانها اعمال قانون شدید تر است تا خودرو حداقل درطول مسیر باقیمانده , قانون را رعایت کندو درصورتی که خسته شدواحتمالا حادثه ای رخ داد در استان مجاور باشد.

درعین حال به نظر میرسد که درگیری میان پلیس وخودروسازهای داخلی اکنون به جایی رسیده که مردم باید تاوان انرا بپردازند و با این شگردها مردمی که به تولید داخلی اقبال نشان میدهند متضرر میشوند , این در حالی است که راکبان خودروهای گرانقیمت خارجی که از قشر مرفه هستند از چشمان پلیس مخفی میمانند ومشمول بخش عطوفتی پلیس شده اند.

این نکته نیز نباید دور از تامل قرار گیرد که چنانچه این بخشنامه قبل از نوروز صادر شده باشد- که قطعا چنین است چرا که از ۲۰ اسفند اجرایی شده است – فقط میتوان به ان این نقد را وارد کرد که تاوان اختلاف دوسازمان را نباید  مردم بپردازند و درپلیس راه نباید مساله به این مهمی را محرمانه بخشنامه کرد , اما اگر پلیس راه بر اجرای ان درسال جاری اصرار داشته باشد , باید گفت که این روند خلاف صریح پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نام سالی است که دران قرارداریم و قطعا مسوولان انتظامی به این نکته واقفند که وقتی مجریان قانون به شعار سال بی توجه باشند از مردم چه توقعی میتوان داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×