اخبار فرش ماشینی

حضور مدیرعامل شرکت تولیکا در نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

حضور مدیرعامل شرکت تولیکا در نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

مدیرعامل شرکت تولیکا، از میهمانان هشتصد و سیزدهمین نشست هیأت مدیره انجمن صنایع نساج ایران بود.

هشتصد و سیزدهمین نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران روز یکشنبه مورخ ۱۵ دی ماه در محل ساختمان شماره ۲ انجمن و با حضور اکثر اعضای هیأت‌مدیره برگزار شد و آقای مهندس شهرام صالحی نوپرور، مدیرعامل شرکت تولیکا، از میهمانان این نشست بود.

وی با بیان اهمیت و جایگاه تولید پوشاک در اقتصاد جهانی، آن را موتور محرک صنعت نساجی نامید و اظهار داشت که میانگین هزینه اشتغال در صنایع تولید پوشاک کمتر از صنایع نساجی و میانگین صنعت است و با توجه به قابلیت اشتغالزایی بالا در صنعت پوشاک، اهمیت این بخش غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به پیشرفت کشور ترکیه که با انجام سفارشات کشورهای اروپایی، اکنون به یکی از بزرگترین تأمین‌کنندگان پوشاک اروپا مبدل شده است، امکان رشد و توسعه این بخش صنعتی در ایران را با توجه به ظرفیت‌های موجود بسیار بالا ارزیابی نمود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آقای مهندس صالحی نوپرور در خصوص مجموعه تولیدی تولیکا اظهار داشت که شرکت مذکور تولیدکننده پوشاک زنانه برای رده سنی ۱۵ تا ۳۵ سال است. کارخانجات این شرکت در تهران مستقر بوده و اشتغال مستقیم در این مجموعه بالغ بر حدود ۲۰۰ نفر می‌باشد. همچنین تعداد ۱۸ کارگاه نیز بصورت پیمانکاری برای این شرکت فعالیت تولیدی انجام می‌دهند که اشتغال آن‌ها نیز در مجموع در حدود ۳۴۰ نفر است.

وی با اشاره به مشکلات تأمین مواد اولیه مناسب برای این واحد اعلام کرد که متأسفانه واحدهای صنایع نساجی در بخش بافندگی و تکمیل سفارشات کوچک را نمی‌پذیرند و این امر یکی از دلایلی است که صنایع تولیدکننده پوشاک به خرید پارچه از کشور ترکیه روی می‌آورند.

هیأت‌مدیره انجمن ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران شرکت تولیکا در راستای توسعه تولیدات داخلی، ابراز امیدواری کردند که واحد مذکور با توسعه روابط خود با صنایع بالادستی و شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این بخش از صنایع نساجی نسبت به تأمین حجم بیشتری از مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولیدی از طریق منابع داخلی اقدام نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×