اخبار فرش ماشینی

بافت بزرگترین فرش چرمی دنیا برای صلح جهانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بزرگترین فرش چرمی دنیا توسط جوانان معلول و زنان بی سرپرست بهزیستی شهرری تحت پوشش موسسه پرتو گردشگری (NGO) بافته شده که قرار است در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت و به سازمان ملل ارسال شود.

شبکه ایران – داود ابراهیمی/ وقتی اراده و شوق در حد بالای خود در تفکر انسانی جلوه گر شود حتی معلولیت و درگیر مشکلات زندگی بودن هم نمی تواند مانعی در برابر اندیشه خلاق و جهانی فکر کردن باشد. جوانان معلول و زنان بی سرپرست شهرری اراده کردند و جهانی اندیشیدند و توانستند بزرگترین فرش چرمی جهان را با دستانی آغشته به کیمیای صلح و محبت ببافند.

این فرش منحصر به فرد توسط جوانان معلول و زنان بی سرپرست سازمان بهزیستی و کمیته امداد شهر ری تحت پوشش موسسه پرتو گردشگری( NGO)بافته شده است. بزرگترین فرش پوستی جهان از چرم پوست گاو است که در آن از رنگهای سفید ، سیاه ، قهوه ایی و سرخ به عنوان نماد نژادها و رنگ پوست انسانهای جهان استفاده شده است.
قرار است این فرش در ابعاد اصلی اش پس از مراسم رونمایی در کشور، به ثبت کتاب رکوردهای جهانی گینس برسد و بعد از آن نیز برای سمبل اتحاد و صلح جهانی به سازمان ملل فرستاده شود.

گفتنی است این فرش دایره ایی شکل ۱۰۰ متر قطر و ۷۹۰۰ متر مربع مساحت دارد که در آن از ۸ میلیون قطعه چرم که نشان از ۸ میلیارد جمعیت جهان دارد؛ استفاده شده است.

لازم به ذکر است؛ این فرش در ابعاد کوچکتر و نمادین در حاشیه افتتاحیه جشنواره اقوام ایران زمین که در برج میلاد برقرار است توسط دکتر نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور، رحمتی رییس میراث فرهنگی و مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران رونمایی شده و در مراحل بعدی طی مراسمی در ابعاد اصلی اش رونمایی و جهت ثبت جهانی به سازمان ملل ارسال خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×