اسلاید شو

نمایشگاه ITM استانبول و جشن تولد بیست سالگی

نمایشگاه ITM استانبول بی شک در کلاس خود از بهترین نمایشگاه های نساجی جهان و سومین نمایشگاه بزرگ دنیا در بخش ماشین آلات نساجی به شمار می رود. این نمایشگاه در سال ۲۰۱۶ در مساحتی بالغ بر ۱۲۰هزارمترمربع و در ۱۳ سالن برگزار شد و برترین برندهای دنیا در زمینه ماشین آلات نساجی به نمایش آخرین تکنولوژی های خود پرداختند. امسال بیستمین سالی است که از تاسیس این نمایشگاه می گذرد که با همکاری شرکت نمایشگاهی تکنیک ترکیه و شرکت تویاپ ترکیه برگزار می شود.

هرچند که در چند سال اخیر نمایشگاه های نساجی دیگری در ترکیه برگزار می شود اما همچنان می توان گفت ITM برترین نمایشگاه نساجی ترکیه و منطقه است. نمایشگاه ITM که مدیون صنعت پویا و قدرتمند نساجی ترکیه است امسال پذیرای حدود ۶۰ هزار بازدید کننده از سراسر دنیا بود. همچنین در کنار این نمایشگاه رویداد دیگری به طور همزمان برگذار گردید که از آن باید به عنوان تنها نمایشگاه تخصصی بی بافت ها در منطقه نام برد. نمایشگاه HighTex 2016 نیز در ۲ سالن برگزار گردید.

نمایشگاه HighTex به لحاظ تخصصی تر بودن و نیز جوان تر بودن راه طولانی تری برای تبدیل شدن به یک رویداد درجه یک جهانی دارد اما همجواری آن با نمایشگاه ماشین آلات نساجی امسال سبب شد از نظر کیفیت و تعداد بازدید کنندگان آمار های خوبی را ثبت نماید. تکنولوژی های ارائه شده در نمایشگاه امسال همگی از تازه ترین و جدیدترین نوآوری های شرکت های ماشین ساز بودند که پس از نمایشگاه ایتما میلان برای اولین بار بسیاری از آنها در ترکیه به نمایش درآمدند. دوره بعدی نمایشگاه ITM در سال ۲۰۱۸ و در تاریخ ۱۴لغایت ۱۷ آپریل برگزار خواهد شد.

وجود زیرساخت ها عامل رشد نمایشگاه های نساجی ترکیه

در طول سال های گذشته صنعت نساجی همواره یکی از ارکان اصلی اقتصاد رو به پیشرفت ترکیه بوده است. جمعیت ۸۰ میلیونی کشور ترکیه، کیفیت  بالای کالاهای تولیدی، حمایت های دولتی، روابط اقتصادی و سیاسی نسبتا با ثبات، موقعیت استراتژیک جغرافیایی و… به ترکیه این امکان را داده است که بتواند توسعه صادرات خود را در اغلب بخش های صنعتی به ویژه صنعت نساجی به عنوان این از صنایع قدرتمند این کشور را گسترش دهد. هم اکنون ترکیه در اغلب بخش های صنعت نساجی مانند منسوجات خانگی، انواع پارچه، رنگرزی و تکمیل، تولید پوشاک، پارچه های جین، فرش ماشینی و… در رتبه های بالای جهانی قرار دارد و به بسیاری از نقاط جهان محصولات خود را صادر می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حمایت های فوق العاده دولت ترکیه از شرکت های این کشور در جهت ورود به بازارهای جدید مثال زدنی است به طوری که دولت ترکیه ۵۰ تا ۸۰ درصد هزینه های شرکت ها جهت ورود به بازار های جدید اعم از حضور نمایشگاهی، تبلیغات، اجاره فروشگاه یا مراکز پخش و… را با توجه به کشور منطقه مورد نظر پرداخت می نماید. زیر ساخت های قدرتمند در بخش نساجی ترکیه زمینه را برای ظهور برندهای نمایشگاهی فعال در بخش نساجی به طرز قابل توجهی مساعد نموده است.

شرکت های نمایشگاهی بزرگ در ترکیه نظیر تویاپ توانسته اند با گسترش فعالیت خود خدمات هرچه بیشتری را به شرکت کنندگان و بازدید کنندگان نمایشگاه ارائه دهند. هتل های مجلل و ویژه ای که این شرکت در سال گذشته در اطراف مرکز نمایشگاهی خود ایجاد کرده است نمونه ای از زنجیره کاملی است که شرکت های نمایشگاهی ترکیه را در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه های صنعتی به مشتریان عرضه می کنند.

دسترسی استانبول به عنوان یکی از شهر های توریستی و نمایشگاهی مهم جهان نیز مزید بر علت است. موقعیت جغرافیایی بی نظیر دسترسی ۲۰۰ شهر جهان به استانبول را فراهم نموده است که می توانند با حمایت و کیفیت بی کم وکثر خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایرلاین) به این شهر سفر کنند.

نمایشگاه ITM استانبول
نمایشگاه ITM استانبول

حضور ایرانی ها در نمایشگاه ماشین آلات استانبول

حضور ایرانی ها مثل سایر نمایشگاه نساجی جهان به ویژه ترکیه از نظر غرفه گزارن کم فروغ و از نظر بازدید کننده مناسب بود. در بخش غرفه گزاری تنها مجلات و انجمن های نساجی حضور داشتند که مجله نساجی کهن نیز به طور گسترده و شایسته ای در نمایشگاه حضور داشت و پذیرای بسیاری از علاقمندان و صنعتگران نساجی ایران بود.

در بخش بازدیدکننده اما همواره استقبال خوبی از طرف ایرانی ها از نمایشگاه های ترکیه می شود که به قول معروف هم برای فال و هم برا تماشا به استانبول می آیند!

در مقاله ای جداگانه حتما در مجله ی نساجی کهن به ابعاد مختلف و نتایج این حضور خواهیم پرداخت. اما نکته ای که امسال بیش از سال های پیش جلب توجه میکرد حضور شرکت های بازرگانی و نمایندگان ایرانی ماشین سازان ترکیه ای و اروپایی در غرفه های شرکت های ماشین ساز که به نظر می رسد با توجه به زمزمه هایی که برای تسهیل روابط تجاری ایران و جهان بعد از رفع تحریم ها برسرزبان ها افتاده امری قابل پیش بینی بود.

گزارش های تصویری نمایشگاه را در صفحات زیر می توانید مشاهده فرمائید:

گزارش تصویری نمایشگاه ITM 2016 ترکیه – سری اول

گزارش تصویری نمایشگاه ITM 2016 ترکیه – سری دوم

گزارش تصویری نمایشگاه ITM 2016 ترکیه – سری سوم

گزارش تصویری نمایشگاه ITM 2016 ترکیه – سری چهارم

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : فرش وینتیج چیست و چرا علاقه به خرید آن افزایش یافته است؟ 

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×