اخبار نساجی

مذاکره ای با آمریکایی ها نداشتیم

 

 

مذاکره ای با آمریکایی ها نداشتیم

ایران و هند روند صادرات و واردات ۲۰۰ قلم کالا را به منظور توسعه روابط تجاری دو کشور مورد بررسی قرار داده اند.

محمد مهدی راسخ دبیرکل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران، در نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال اعمال فشارهای اقتصادی بر ایران هستند ما از طریق توسعه روابط با همسایگان از میزان تاثیر تحریم ها کاسته ایم.

وی افزود: همسایه های ایران از ظرفیت و پتانسیل های بالای برخوردارند بنابراین توسعه روابط میان ایران با این کشورها جزو اولویت های برنامه های سیاسی و اقتصادی ایران است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

راسخ با اشاره به اعزام هیات تجاری ازسوی اتاق ایران به هند ادامه داد: در این سفر روند صادرات و واردات ۲۰۰ قلم کالایی برای مبادله بین دو کشور بررسی و مقرر شد تا زمینه مبادله مواد غذایی، کشاورزی، دارویی، پتروشیمی، ماشین آلات، شیمیایی، انرژی و … بین دو کشور فراهم شود.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با اشاره به همزمانی سفر هیات تجاری ایران و وزیرامورخارجه آمریکا به هندوستان اظهارداشت: هیچ گونه هماهنگی و برنامه ریزی ای برای همزمان شدن سفر هیات تجاری ایران و هیات سیاسی آمریکا به هندوستان صورت نگرفته بود و ما هیچ مذاکره مستقیم و یا غیرمستقیمی با آمریکایی ها نداشتیم.

وی با اشاره به اعمال فشار آمریکایی ها بر هند به منظور قطع خرید نفت از ایران تصریح کرد: خوشبختانه مقامات هندی در زمینه مسایل سیاسی تحت تاثیر آمریکا و دشمنان ا یران قرار نداشته و حاضر به قطع خرید نفت از ایران نشده اند.

راسخ خاطرنشان کرد: هندی ها برای فقرزدایی باید به رشد اقتصادی ۹ درصد دست بیابند به همین دلیل حاضر نشدند تا از مواضع سیاسی آمریکا پیروی کنند.

این فعال اقتصادی متذکر شد: تامین انرژی جزو برنامه های اصلی ایران وهند است و دو کشور بر توسعه روابط تجاری با یکدیگر تاکید دارند.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران ابراز داشت: درمذاکراتی که با طرف هندی صورت گرفت مقررشد تا ۴۵ درصد از درآمد حاصل از فروش نفت ایران به روپیه تبدیل شده و با گشایش ال سی برای تامین اعتبار خرید و فروش های بین دو کشور مورد استفاده قرار بگیرد و ۵۵ درصد از درآمد فروش نفت ایران به هند نیز به یورو تبدیل شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×