اخبار نساجی

عراق بازار بزرگ صادرات غیر نفتی ایران/ دستور رفع موانع گمرکی صادر شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عراق بازار بزرگ صادرات غیر نفتی ایران/ دستور رفع موانع گمرکی صادر شد

 

    همزمان با ارائه گزارش رستم قاسمی وزیر سابق نفت و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق به دولت، معاون اول رئیس جمهور از بازار عراق به عنوان فرصت منحصر به فرد افزایش صادرات غیر نفتی ایران یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی راهکارهای توسعه مبادلات مرزهای غربی کشور با اشاره به برخی مشکلات و موانع موجود پیش روی توسعه استانهای غرب کشور گفت: توسعه روابط تجاری با کشور عراق یکی از راه های توسعه استان های غرب کشور است و از این رو لازم است یک مدیریت واحد و فرا دستگاهی در مرزها ایجاد شود تا مشکلات ناشی از مقررات دست و پاگیر و برخی موانع گمرکی که تجار و بازرگانان دو کشور با آن روبرو هستند مرتفع شود.

معاون اول رییس جمهوری بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: امروز فرصتی منحصربفرد و بی نظیر برای توسعه صادرات بخصوص به بازار عراق فراهم شده که می توانیم با استفاده از این فرصت، اهداف پیش بینی شده در سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی را محقق سازیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی استانداران غرب کشور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق، این پیشنهادات را خوب و سازنده دانست و از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست تا دو هفته راهکارهای اجرایی و مشکلات و موانع پیش روی این پیشنهادات را بررسی کنند تا هرچه زودتر شاهد تسهیل امور گمرکی و مرزی میان دو کشور و ارتقاء سطح مبادلات دو کشور باشیم.

این مقام مسئول از استانداران استانهای مرزی نیز خواست نسبت به رفع مشکلات و موانع موجود در امور گمرکی در مرزها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و گزارشات مربوط به کاستی ها و نواقص را ارسال کنند.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، ‌معدن و تجارت، ‌استانداران خوزستان، ایلام، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و نمایندگان دستگاههای مربوطه نیز حضور داشتند، رستم قاسمی مشاور معاون اول رییس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق، گزارشی از جلسات برگزار شده و بررسی‌های انجام گرفته برای شناسایی موانع پیش روی توسعه استان‌های غرب کشور و افزایش روابط تجاری با عراق ارائه کرد.

در این نشست پس از ارائه نظرات و پیشنهادات مختلف، مقرر شد دستگاهها و بخش های مرتبط، پیشنهادات مطرح شده را بررسی و در مدت ۱۵ روز برنامه اجرایی و جمع‌بندی نهایی خود را ارائه دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×