اخبار فرش ماشینی

بازدید اعضای انجمن صنایع نساجی ایران از واحدهای صنعتی لایی ساز، چاپرنگ و لایکو

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در یک سفر دو روزه در روزهای ۱۳ و ۱۴ ام مهر ماه از واحدهای صنعتی لایی ساز در زنجان و چاپرنگ و لایکو در تبریز بازید کردند. طی بازدید از کارخانه صنعتی لایی ساز مسئولین اداره صنایع و معادن استان زنجان در محل این کارخانه حضور یافته و ضمن دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران پس از ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت صنعت نساجی در استان مذکور به بررسی مسائل و مشکلات پیش روی این صنعت پرداختند.

شرکت صنعتی لایی ساز پس از گشایش اعتبار در سال ۶۷ و نصب ماشین آلات در سال ۶۸ ، در اواخر سال ۶۹ در زمینی به وسعت ۹۸۰۰۰ متر مربع و ۲۵۰۰۰ مترمربع زیر بنا به بهره برداری رسید. امروزه این شرکت دارای ۵ سالن فعال بوده و تولیداتی مانند لایه های ترموباندینگ، ترموفیوزینگ و دیگر لایه های مورد مصرف در رویه پوشک بچه، نوار بهداشتی، البسه و ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی، فیلترها و … دارد. ظرفیت اسمی این کارخانه ۱۴۰۰۰ تن در سال بوده که در حال حاضر تنها ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تن تولید سالانه دارد و برای ۱۴۰ نفر از ساکنان بومی آن منطقه اشتغالزایی کرده است. در گذشته الیاف پلی استر و پلی پروپیلن مورد مصرف در این کارخانه از کشور کره وارد می شد اما در حال حاضر به دلیل مشکلات ارزی بخش اعظم مواد اولیه از داخل کشور تأمین می‌شود.

در کارخانه مذکور چندین مورد طرح تحقیقاتی در دست اجرا می باشد. یک مورد ازاین طرحها تولید فیلترهای تصفیه آب بوده که نزدیک به مرحله رسیدن به تولید انبوه می‌باشد.

در ادامه اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از کارخانجات چاپرنگ و لایکو در تبریز بازدید کردند. این کارخانجات بمنظور رنگرزی و چاپ پارچه در سال ۷۱ ،تأسیس و در خرداد ۷۴ در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار و ۳۲۰۰۰ متر مربع زیر بنا به بهره برداری رسید. کارخانه چاپرنگ سالانه ۱۰ میلیون متر طولی ظرفیت داشته و بسته به نیاز بازار میزان تولید آن متغیر است. ۵۵% از تولید کارخانه چاپرنگ مورد مصرف در کارخانه لایکو قرار گرفته و مابقی مربوط به سفارشات بازار است. ظرفیت اسمی کارخانه لایکو نیز روزانه ۴-۵ هزار دست لحاف یک و دو نفره بوده اما در حال حاضر تولید روزانه آن ۱۰۰۰دست لحاف می‌باشد. بخشی از دوخت نهایی لحاف های تولیدی درون کارخانه انجام می‌شود و مابقی طی قراردادهایی به صورت کارمزدی برون سپاری می شوند و فقط کنترل کیفیت و بسته بندی در کارخانه فوق انجام میگیرد.

این کارخانجات دارای یک تصفیه خانه آب با ظرفیت روزانه ۸۵۰ متر مکعب می باشد که آب خروجی از بخش چاپ را به روشهای بیولوژیکی و شیمیایی تصفیه نموده و به بخش کشاورزی تزریق می نماید. تجهیز این کارخانجات به تصفیه خانه موجب اخذ استاندارد CE شده است که لازمه آن استاندارد ISO14000 (مربوط به صنایع دوستدار محیط زیست) گردیده است. کارخانجات چاپرنگ و لایکو در مجموع دارای ۱۷۰ کارکن بوده که در سه شیفت کاری مشغول به فعالیت می باشند و دفتر، انبار مرکزی و فروشگاههای شرکت دارای ۲۲۰ نفر پرسنل فصلی و غیرفصلی که جمعاً ۳۹۰ می باشند.

در روز دوم از این سفر اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در محل دبستان دخترانه عذرا زینی حضور یافتند و با استقبال با شکوه مسئولین شورای شهر، آموزش و پرورش و دانش آموزان مواجه شدند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مدرسه ۶ کلاسه به همت جناب آقای زینی عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران و مدیریت کارخانجات فوق‌الذکر در زمینی به وسعت ۴۶۰۰ مترمربع و۹۰۰ مترمربع زیربنا با ظرفیت ۲۱۰ نفر دانش آموز در شهرستان مراغه زادگاه ایشان تأسیس شده است.

در خاتمه هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران برای جناب آقای محمود زینی و همکاران ایشان در جهت توسعه‌ی صنعت و اشتغالزایی در کشور و همچنین انجام امور عام المنفعه و خیریه آرزوی موفقیت های روز افزون نمودند.

بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از واحدهای صنعتی لایی ساز، چاپرنگ و لایکو

بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از واحدهای صنعتی لایی ساز، چاپرنگ و لایکو

بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از واحدهای صنعتی لایی ساز، چاپرنگ و لایکو

بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از واحدهای صنعتی لایی ساز، چاپرنگ و لایکو

بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از واحدهای صنعتی لایی ساز، چاپرنگ و لایکو

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×