اخبار فرش ماشینی

معرفی فرش ریزماهی خوی و افشار تکاب برای ثبت جهانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

http://www.iraniancarpetexporters.com/images/stories/designs/Negin_Mashhad/2520.jpg

رئیس اداره فرش دستباف آذربایجان غربی گفت: فرش ریز ماهی خوی و افشار تکاب برای ثبت جهانی معرفی می‌شوند.

به گزارش اروم نیوز؛ خلیل نوری با بیان اینکه تربیت زیربنایی نیروهای متخصص هدف اصلی امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و آموزش و پرورش است، اظهار داشت: بر این اساس دانش‌آموزان رشته کارودانش علاقه‌مند در حوزه‌های فرش‌بافی، صنعت، معدن و اصناف بعد از شناسایی از سوی آموزش و پرورش استان و آموزش‌های عمومی از سوی این اداره کل، به کارخانه‌های مشمول قرارداد معرفی شده و آموزش‌های تخصصی را در این کارخانه‌ها کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه تربیت نیروهای متخصص بومی در راستای فرش‌بافی، صنعت، معدن و اصناف برای حفظ و ارتقای کیفیت کالاهای تولید استان به دلیل ظرفیت‌های موجود از عواملی است که باید به آن توجه اساسی کرد، افزود: بهره‌گیری مفید و مطلوب توأم با علم و فن، ایجاد فارغ‌التحصیلان و افراد مجرب استان برای مدیریت سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز، حفظ و توسعه بازارهای داخلی و خارجی کالاهای تولیدی استان و شناسایی و ورود به بازارهای جدید و ایجاد اشتغال و زمینه‌های کارآفرینی برای نسل جوان از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه را شامل می‌شود که اجرایی شدن آن در طولانی مدت زمینه زیربنایی شدن تخصصی در این حرفه و ایجاد اشتغال پایدار در زمینه‌های یاد شده خواهد شد.

نوری در ادامه به معرفی فرش ریز ماهی خوی و فرش افشار تکاب برای ثبت و دریافت برند جهانی اشاره کرد و گفت: فرش دستباف نخستین کالایی است که برای ثبت جهانی آن در کشور اقدام می‌شود بنابراین باید تلاش جمعی و همت مضاعف از طریق تخصصی شدن این حرفه شکل گیرد تا به نتایج قابل قبول برسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اداره فرش دستباف آذربایجان غربی ادامه داد: کمک به توانمندسازی بافندگان و تولیدکنندگان مسیر مناسبی برای حرکت است که می‌تواند بستر مناسبی برای حمایت‌های قانونی از اعضا و شناسایی فرش دستباف استان باشد.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی‌ها و تلاش برای خود اتکایی گفت: تولید فرش دستباف بهترین مصداق به عنوان یکی از ابزارهای اقتصاد مقاومتی برای مقابله با توطئه دشمنان این نظام مقدس است و بخشی از تولید ملی است که نیازمند حمایت مسئولان است.

گفتنی است در حال حاضر ۱۰۵ هزار قالیباف در صنعت فرش آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از ۴۲۴ هزار مترمربع فرش اشتغال دارند که ۶۰ تا ۸۰ درصد تولیدات آن‌ها جنبه صادراتی دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×