اخبار نساجی

بازار پوشاک رنگ پاییز گرفت/ بی اعتمادی مردم به فروش‌های فوق‌العاده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازار پوشاک که فصل مدارس را پشت سر گذاشته است در حال حاضر تغییر محسوسی در چهره خود با ورود به فصل پاییز ایجاد کرده، و خود را برای رفع نیاز سرمایی‌ها، لباس‌ دوستان و عاشقان مد و برند و البته استقبال کنندگان از محرم آماده می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حجم خرید و فروش در سطح شهر به خصوص پوشاک و نوشت افزار که با نزدیکی به آغاز سال تحصیلی روند خرید آن دچار تغییر شده بود کاهش یافته و حجم خرید به سمت و سوی طبیعی خود حرکت کرده است.

وضعیت بازار به خصوص مراکز عرضه پوشاک نشان از آن دارد که چهره چینش دکورها از پوشاک رسمی که برای دانش آموزان مورد نیاز است در حال فاصله گرفتن بوده و به سمت پوشاک پاییزه جوان حرکت می کند و این موضوع با عدم حضور خانواده‌ها و فرزندان مقاطع ابتدایی و راهنمایی مشهود است.

اکنون خریداران پوشاک پاییزه به ویژه جوانان در بازار بیشتر به چشم می خورند. دختر خانمی ۲۰ ساله گفت: دلیل اصلی وی برای حضور در بازار اطلاع از آخرین مد و طراحی‌ها بود و اگر پوشاکی بتواند نظرش را جلب کند خرید خواهد کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: تبلیغات واحدهای صنفی در زمینه فروش فوق العاده به شخصه آنچنان در روند خریدش تاثیر ندارد و اولویت اصلی زیبایی و برند بودن کالای مد نظر است.

همچنین پسری ۲۵ ساله گفت: اعتمادی به فروش‌های فوق العاده ندارد و آن را تنها روشی برای جذب مشتری می‌داند. فروش‌های فوق العاده به گونه‌ای است که فروشنده با وجود آن که محصول را در فروش فوق العاده عرضه می کنند برایش سود دارد که نشان از آن است قبل از فروش فوق العاده سودهای کلانی گرفته است.

وی تاکید کرد به جای آن که فروشندگان فروش‌های فوق العاده در نظر بگیرند کالا را از ابتدا با قیمت استاندارد و منطقی به فروش برسانند.

خانمی خانه‌دار که برای رفع نیاز پوشاک خود در راستای شرکت در مهمانی به بازار ورود کرده بود گفت: مهمانی در پیش است و برای رفع نیاز پوشاک در این مهمانی به خرید آمده‌ام اما متاسفانه لباس مناسب با شرایط سنی و اخلاقی خود را پیدا نکرده‌ام.

وی بیان کرد: پوشاک بیش‌تر برای سن جوان است.

در کنار خریداران فروشندگان بر این باورند روند خرید و فروش محصولات مرتبط با پوشاک به دلیل گذر از فصل مدارس کمی تغییر کرده و اکثر مشتریان به دنبال رفع نیاز خارج از زمان تحصیل و کار اداری هستند.

یکی از فروشندگان پوشاک گفت: ماه محرم در حال رسیدن است و در این زمان مشتری برای لباس های مشکی و تیره بیشتر می شود و می‌توان گفت حجم خرید در این شب‌ها تا پایان محرم و صفر با شب‌های عید برابری می‌کند اما باید تاکید کرد که این موضوع در تمام مناطق صدق نمی‌کند زیرا افرادی هستند که معتقدند خرید لباس و به طور کلی کالای جدید در ماه‌های محرم و صفر آنچنان خوشایند نیست.

در این رابطه مشاور اتحادیه پوشاک تهران بیان کرد: بازار پوشاک یک بازار ثابت با مدل خطی است که در هر زمانی حضور دارد.

مهدی محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: بازار محرم بازاری مناسبتی بوده و به دلیل آن که صنعت پوشاک را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد به عنوان بازار به آن نگاه می‌شود که در تقابل زمانی طرح‌های محرم متناسب با شرایط اقلیمی تولید می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر برنامه ریزی درست و جامع در صنعت پوشاک وجود داشته باشد می تواند اقتصاد پویایی را ایجاد کند چون بازار پوشاک همیشه مشتری داشته و می‌تواند حجم عظیمی از سرمایه را در گردش خود حفظ کند.

این فعال حوزه پوشاک افزود: فروش فوق العاده می‌تواند اثر تخفیفی و اثر روانی داشته باشد، در پی آن مشتریان و گردشگران به بازار ورود کرده و حضور آن‌ها نیز باعث خرید و فروش و پویایی بازار است.

محمودی در پاسخ به این گفته که برخی افراد معتقدند فروش فوق‌العاده و جشنواره تخفیف دروغی بیش‌ نیست گفت: این فرهنگ در بین مردم وجود دارد. سیاست درست آن است که تمام واحدهای صنفی کالای ورودی خود به فروش‌های فوق العاده را به اتحادیه مرتبط برای قیمت گذاری معرفی کنند و قیمتی منطقی برای عرضه فروش عادی و فروش فوق العاده در نظر گرفته شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×