اخبار نساجی

میانگین قیمت کالای وارداتی در کشور یک هزار و ۶۴۶ دلار برای هر تن است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

میانگین قیمت کالای وارداتی در کشور یک هزار و 646 دلار برای هر تن است

تهران – رییس کل گمرک ایران اعلام کرد: میانگین قیمت کالای وارداتی برای هر تن یک هزار و ۶۴۶ دلار است که این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵.۸ درصد رشد داشته است.

‘عباس معمارنژاد’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: میانگین هر تن کالای وارداتی سوختی ۵۰۷ دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص وضعیت واردات خودرو گفت: حجم واردات قطعات تولید خودرو نیز در ۱۰ ماهه سال جاری دو میلیارد دلار برای تمام وسایل نقلیه بود، ضمن آن که برای واردات خودرو هم اکنون محدودیتی وجود ندارد.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: واردات خودرو نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد از نظر وزنی و ارزشی کاهش داشته است که این امر به دلیل آن است که ثبت سفارش ورود خودرو در ابتدای سال با مشکل مواجه شده بود و پس از آن نیز اعلام شد که تنها نمایندگی ها امکان واردات خودرو را دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: هم اکنون واردات خودرو توسط تمام افراد به شرط آن که خودروی وارداتی در داخل کشور دارای خدمات پس از فروش داشته باشد، امکانپذیر است.

رییس کل گمرک ایران از اقدامات این سازمان برای تعیین تکلیف کالاهای عبور موقت خبر داد و گفت: واردات برخی از کالاها با پرداخت حقوق گمرکی و عوارض قطعی شده و واردات عبور موقت، بخشی دیگر نیز تمدید شد.

وی ادامه داد: برخی از کالا همانند ماشین آلات حفاری، وسایل آزمایشی و غیره به دلیل این که واردکنندگان خواستار خروج مجدد آنها از کشور بودند، در بخش عبور موقت قرار می گرفتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×