اخبار فرش ماشینیاخبار نساجیاسلاید شو

بازار شب عید، همراه با «تب کرونا» در بازار جهانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرشاد سلطانی- سردبیر

در روزهایی که دنیا درگیر ویروس کرونا و اخبار داغ و دلهره‌آور آن است، در داخل کشور هم شرکت‌های تولیدکننده در زمینه‌های مختلف درگیر بازار شب عید و تب تند فروش روزهای آخر سال هستند.

بازاری که هرساله رونق خاصی با خرید شب عید مردم تجربه می‌کند و امسال هم گرفتار اوضاع نامناسب اقتصادی کشور نشده و همچنان رونق خاص خود را دارد.

همه‌ساله ۴۵ روز مانده به سال جدید و عید نوروز، اکثر ایرانی‌ها طبق سنت قدیمی، لوازم خانه خود را اصطلاحاً نو می‌کنند که فرش یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.

امسال هم چون گذشته شرکت‌ها در این روزهای منتهی به سال جدید، به مناسبت این بازار داغ، تولید خود را افزایش داده‌اند و محصولات جدیدی را روانه بازار کرده‌اند.

اما نکته مهمی که نباید فراموش کرد و بسیاری از کارشناسان این حوزه هم نسبت به آن هشدار می‌دهند، مسئله وجود فرش‌های نامرغوبی است که در طول سال به دلایل مختلف فروش نرفته و برخی شرکت‌های سودجو سعی می‌کنند آن محصولات را در این بازار داغ به فروش برسانند.

در این میان ما نیز به‌عنوان مجله تخصصی در حوزه فرش ماشینی، وظیفه خودمان می‌دانید تا به مخاطبانمان و مردم عزیز، هشدار دهیم که به هنگام خرید فرش از فروشگاه‌ها و یا هایپرهای فرش به این مسئله توجه کافی داشته باشند و با دقت بیشتری تخفیف‌های فریبنده‌ای که برخی فروشگاه‌ها بر محصولاتشان اعمال می‌کنند را بررسی کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در تهیه فرش حتماً به شناسنامه‌ی پشت فرش توجه کنند و محصولات خود را از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های مستقیم کارخانه‌ها در سطح کشور خریداری کنند. خوشبختانه امروز اکثر شرکت‌های تولیدکننده، کالاهایشان را از طریق فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های خود عرضه می‌کنند و حتی روی سایت اینترنتی خود آدرس فروشگاه‌های معتبرشان را اعلام کرده‌اند.

توصیه ما دنبال کردن شبکه‌های اجتماعیِ شرکت‌هایی است که قصد دارید از محصولات آن‌ها خریداری کنید و یا خرید مستقیم از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های اصلی شرکت‌هاست.

علاوه بر بازار داغ داخلی، در بازار جهانی نیز با نمایشگاه دموتکس هانوفر و گروه تکستیل، به‌عنوان رخدادی باشکوه و پررونق، ترندهای سال جدید میلادی مشخص شد اما ویروس کرونا بازار کشور چین و اقتصاد آن را تحت تأثیر خود قرارداد چنانکه نمایشگاه دموتکس چین که قرار بود پنجم تا هفتم فروردین‌ماه سال آینده در شهر شانگهای برگزار شود، عقب افتاد و این مسئله باعث شد برنامه‌ریزی بسیاری از شرکت‌ها ازجمله چند شرکت ایرانی مختل شود.

در این شماره جدید مجله کهن تلاش کرده‌ایم تا مقالاتی در زمینه بازاریابی خارجی و شیوه‌های سنتی و امروزی آن را بررسی کرده و مصاحبه‌ای با مدیر شرکت دروازه تجارت فراسو (نماینده شرکت مس فرانکفورت در ایران) انجام دهیم تا در زمینه نمایشگاه خارجی و ضرورت‌های حضور در این رویدادها و ترندهای بازار جهانی صحبت کنیم.

همچنین با مطالبی در زمینه نوع چیدمان منزل و متناسب بودن هر نوع فرش برای نوع مبلمان مناسبش، تلاش کردیم تا به شما مخاطبان در خرید مبلمان و فرش جدید کمک کرده باشیم.

در سال ۱۳۹۸ ازنظر اقتصادی همه‌ی ما سال سختی را تجربه کردیم و اتفاقات تلخ آبان ماه را که قابل جبران نبود و داغ بزرگی بر دل همه ما گذاشت، پشت سر گذاشتیم.

گروه نشریه‌ی کهن امیدوار است در سال ۱۳۹۹، سالی پربار ازلحاظ اقتصادی برای شرکت‌های تولیدکننده، سالی با خطای انسانی کمتر برای مسئولین عزیز و سالی کم آفت برای مردم عزیز کشورمان باشد.

 

منبع: سرمقاله شماره ۵۷م مجله کهن

 

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×