اخبار نساجی

نرخ اجاره و خریدو فروش افزایش نمی‌یابد

 

نرخ اجاره و خریدو فروش افزایش نمی‌یابد

به گزارش افکارنیوز، مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که معاملات بازار مسکن از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: به طور کلی در شرایط فعلی بازار مسکن با رکود مواجه است و مسلم این است که تغییر قیمت در خرید و فروش و اجاره ملک افزایش نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر این‌که مالکیت محترم است، اضافه کرد: افزایش عرضه و در پی آن برقراری تعادل بین میزان تقاضا و عرضه می‌تواند بازار را متعادل کند.

خسروی با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر به خوبی پیش می‌رود و تا پایان خرداد ماه ۲۰ هزار واحد به مردم تحویل داده می‌شود، گفت:‌همچنین ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شروع شده که می‌تواند بخشی از کمبود مسکن را جبران کند.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در ادامه به تجربه‌های به دست آمده از اجرای طرح مسکن مهر اشاره و اظهار کرد: در بخش در تعیین قیمت اجاره و خرید و فروش ما سیاست‌گذار نیستیم و اجازه تفحص از مردم و قیمت‌گذاری بر روی ملک آنها را نداریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان این‌که لفظ بلوک‌بندی واحدهای مسکونی صحیح نیست، ادامه داد: منظور ایجاد سامانه‌ای برای اعلام قیمت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر و شفاف سازی است که تا پایان فروردین ماه راه‌اندازی می‌شود اما در نهایت تصمیم با خریدار و فروشنده است.

خسروی متولی این سامانه را دولت اعلام و تصریح کرد: اکنون سامانه املاک و مستغلات بهترین سامانه‌ای است که می‌تواند قیمت‌ها را اعلام کند.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اشاره به این‌که مردم فعلا به این سامانه دسترسی ندارند،‌ گفت: با دولت برنامه‌ریزی می‌کنیم که با ایجاد یک سایت جدید مردم بتوانند اطلاعات مربوط به قیمت‌ها را دریافت کنند.

*درخواست افزایش یک درصدی نرخ کارمزد مشاوران املاک

وی در ادامه از مذاکره برای افزایش کمیسیون مشاوران املاک خبر داد و گفت: با هیات عالی نظارت مذاکره کردیم تا با افزایش کمیسیون مشاوران املاک به یک درصد موافقت کنند.

خسروی افزود: همچنین مشاوران املاک‌ مانند دفاتر اسناد رسمی دارای کد می‌شوند که باید بر سر در دفتر و یا مغازه نصب کنند.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در پایان اظهار کرد: کلیه افرادی که در دفاتر مشاور املاک کار می‌کنند دارای کارت شناسایی که توسط اتحادیه صادر شده است می‌شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×