مد و پوشاک

توزیع خانگی پوشاک مدل‌های غربی را رواج می‌دهد

توزیع خانگی پوشاک مدل‌های غربی را رواج می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی خراسان جنوبی در مورد رواج برخی از مدل‌های پوشاک غیراسلامی گفت: این کار بیشتر در شبکه توزیع خانگی پوشاک صورت می‌گیرد که ما وظیفه‌ قانونی برای نظارت بر آنها نداریم و در دسترس ما نیز نیستند و نمی‌توانیم نظارت کنیم.

مرتضی یزدان‌شناس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در پاسخ به این سؤال که آیا قانون خاصی برای ارائه پوشاک اسلامی در بازار وجود دارد، اظهار داشت: ما قانون خاصی در مورد نوع لباس ارائه شده در بازار نداریم.
وی در مورد ارائه پوشاک مغایر با فرهنگ دینی و اسلامی در بازار گفت: بیرجند به دلیل داشتن مردم متدین و دیندار معمولا تقاضا برای این نوع پوشاک کمتر دیده می‌شود و بازاریان نیز سعی می‌‌کنند که بر اساس سلیقه مشتریان به ارائه اجناس خود بپردازند و به همین سبب ما کمتر شاهد ارائه اجناس و پوشاک غیرمتعارف و مغایر با فرهنگ در سطح بازار هستیم.

رئیس مجمع امور صنفی خراسان جنوبی در مورد اقدامات این مجموعه برای جلوگیری از عرضه این نوع پوشاک در بازار افزود: ما در جلسات مختلف به صاحبان این صنوف تذکر می‌دهیم که باید از عرضه این نوع پوشاک خاص که با فرهنگ و دین مردم تناسبی ندارد اجتناب کنند.
یزدان‌شناس ادامه داد: برخی از پوشاک خاص و نامناسب که در سطح شهر دیده می‌شود توسط برخی فروشندگان خانگی عرضه می‌شود که این نوع عرضه خارج از دسترس مجمع امور صنفی است و نمی‌توان بر آن نظارت کرد.
وی افزود: برخی از افراد با خرید اجناس از کشورهای ترکیه و لبنان اقدام به فروش آن به صورت خانگی می‌‌کنند که این کار سبب می‌‌شود برخی از مدل‌های خاص در سطح شهر دیده شود.
رئیس مجمع امور صنفی خراسان جنوبی تصریح کرد: ولی اگر این نوع پوشاک در سطح بازار دیده شود ما تذکرات لازم را می‌دهیم تا فرد از عرضه این نوع پوشاک در سطح بازار خودداری کند.
یزدان‌شناس افزود: البته لیست برخی از پوشاک با مارک‌های خاص ابلاغ شده است که بازاریان حق فروش آن را ندارند که اطلاع‌رسانی‌های لازم در این مورد نیز صورت گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت ارائه پوشاک مطابق با فرهنگ جامعه اظهار داشت: رواج برخی از پوشش‌های خاص سبب می‌شود که فرهنگ جامعه به چالش کشیده شود که این درست نیست و باید جلوی عرضه این نوع پوشاک گرفته شود.

رئیس مجمع امور صنفی خراسان جنوبی استفاده نامناسب از برخی از پوشش‌ها را نیز عاملی برای رواج مدل‌های غیراسلامی عنوان کرد و گفت: عرضه برخی از پوشش‌ها ممنوعیت ندارد ولی برخی از افراد نحوه استفاده نامناسبی دارند به عنوان مثال لباسی که برای استفاده در منزل دوخته شده است را در انظار عمومی استفاده می‌کنند که این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و از دست ما خارج است.
یزدان‌شناس ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی متولی باید با یک فرهنگ‌سازی درست تقاضا برای عرضه این نوع پوشاک را کم کنند تا از این نظر جامعه با مشکل مواجه نشود و بتوانیم فرهنگ اصیل اسلامی خود را حفظ کنیم.
وی درمورد نظارت بر صنف پوشاک نیز گفت: در صورت وجود گزارش بازرسان ما در سطح بازار اقدام می‌‌کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×