اخبار نساجی

تازه‌ترین وعده‌های غضنفری به تولیدکنندگان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تازه‌ترین وعده‌های غضنفری به تولیدکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی چندی پیش از اعلام خبرهای خوش برای بخش صنعت و معدن در خرداد ماه خبر داد که بیشتر وعده‌های اخیر وی در حوزه تامین منابع مالی بوده است.

به گزارش ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی جدید برای سرمایه ثابت و در گردش واحدهای تولیدی در سال جاری خبر داده است. این تسهیلات برای تکمیل پروژه‌های واحدهای در حال احداث و واحدهای در حال بهره‌برداری به آنها پرداخت می‌شود. غضنفری همچنین وعده داده که امسال کشور با اجرای طرحهای خوبی در زمینه تولید فولاد خام به خودکفایی می‌رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اعلام کرده که در مرحله احداث، تولید و زایش بنگاهها ۲۲ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری‌ پیش‌بینی شده که از این میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان از طریق فروش شرکتها و سهام در نظر گرفته شده که در این خصوص قراردادهای آن نیز امضا شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده دیگری داده مبنی بر این‌که قرار است بانکهای عامل ۲۰۰۰ میلیارد تومان به ۲۰ هزار طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۰ درصد اختصاص دهند. او همچنین وعده داده که صندوق توسعه ملی برای این پروژه‌ها ۴.۵ میلیارد دلار منابع مالی تزریق خواهد کرد. در همین حال غضنفری وعده داده که دولت از محل درآمدهای هدفمندی‌ یارانه‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان به تولید کمک خواهد کرد که این کمک بیشتر مربوط به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی چند هفته اخیر در کنار انتقاد شدید از سیستم بانکی وعده‌های فراوان دیگری نیز در زمینه تامین مالی واحدهای تولیدی در سال جاری داده است. اختصاص هزاران میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن در حالی از سوی غضنفری وعده داده شده که به اذعان آمار و گفته کارشناسان، سهم بخش تولید و صنعت از اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها محقق نشد. حال مشخص نیست که قرار است دقیقا این حجم عظیم نقدینگی از چه منابعی برای پرداخت به تولیدکنندگان تامین شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×