اخبار نساجی

اینترنت بالُنی دورترین نقاط را فتح می‌کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فناوری جدیدی برای دسترسی به اینترنت ابداع شده که با استفاده از بالن، خدمات سایبری پرسرعت را در دورافتاد‌ه‌ترین نقاط قابل دسترس می‌کند.
به گزارش افکارنیوز، گوگل از هفته گذشته بالن‌هایی را به برخی نقاط بسیار دورافتاده و یخ زده در قلب نیوزلند فرستاده تا کشاورزان و دهقانانی که هرگز از زیرساخت‌های فنی استفاده از اینترنت برخوردار نبوده‌اند بتوانند به شبکه جهانی اطلاع رسانی متصل شوند.

این بالن‌ها با ظاهری شبیه قارچ در بخش تحتانی خود دارای تجهیزات اتصال بی‌سیم به اینترنت هستند. گوگل ۱۸ ماه برای طراحی این بالن‌های توزیع اینترنت تلاش کرده و آن را در یکی از آزمایشگاه‌های مخفی خود موسوم به X lab طراحی کرده است. اتومبیل‌های بی راننده و عینک اینترنتی گوگل هم محصول همین آزمایشگاه هستند.

بالن‌های یادشده که هر یک سطح وسیعی را پوشش می‌دهند می‌توانند اینترنت را در اختیار ۲.۲ میلیارد نفر از ساکنان کره زمین که به زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی مناسب دسترسی ندارند، قرار دهند. البته اجرای چنین طرحی مزایای فراوانی برای گوگل دارد و سود سرشاری را به جیب این شرکت سرازیر می کند.

ارسال این بالن‌ها به آفریقا و جنوب شرق آسیا انجام شده و طرح مذکور در مرحله آزمایشی به سر می برد. هنوز مشخص نیست استفاده سرتاسری از این بالن ها چه زمانی آغاز می شود. اولین فردی که از این طریق به اینترنت متصل شده یک کشاورز نیوزلندی بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×