اخبار نساجی

ایران را نمی‌توان تنها از طریق شبکه‌های تلویزیونی شناخت

دیدار رئیس شورای بازرگانی تایوان و ایران با مدیر اموربین‌الملل اتاق تهران

ایران را نمی‌توان تنها از طریق شبکه‌های تلویزیونی شناخت رئیس شورای بازرگانی تایوان و ایران(Taiwan-Iran Business Association) با حضور در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با محمدرضا بختیاری مدیر اموربین‌الملل اتاق تهران به گفت و‌‌گو نشست. در این دیدار که با هدف بررسی شرایط فعلی و تحلیل چگونگی توسعه مراودات تجاری دو طرف در اتاق تهران برگزار شد دو طرف بر لزوم ارتباطات گسترده‌تر و تبادل هیات‌های تجاری بیشتر تاکید کردند.

مدیر اموربین‌الملل اتاق تهران رابطه تجاری بازرگانان ایرانی با کشورهای منطقه شرق و جنوب شرق آسیا از جمله چین، هند، تایوان، تایلند…را به سال‌های بسیار دور نسبت داد و به وابستگی‌ها و علایقی که از همان زمان بین ملت‌ها ایجاد شده اشاره کرد. محمدرضا بختیاری با دو طرفه توصیف کردن جاده تجارت بر حفظ منافع هر دو کشور در توسعه مراودات اقتصادی تاکیدکرد و گفت: «وابستگی‌های فرهنگی و ویژگی‌های مثبتی که در هر دو کشور تایوان و ایران وجود دارد می‌تواند کمک شایانی به توسعه روابط تجاری و عمیق شدن مراودات دو کشور بینجامد».

بختیاری لازمه درک متقابل را تداوم تماس‌ها و دیدارها دانست و خواستار تنظیم یک چارچوب مناسب و یک برنامه‌ریزی هدفمند برای ادامه دیدارها و مذاکرات بین دو کشور شد. بختیاری افزود: «بخش خصوصی مانند بخش دولتی نیست که روابط اقتصادی خود را براساس سیاست تنظیم کند. بخش خصوصی سیاست را کنار می‌گذارد و تنها با دلیل و انگیزه اقتصادی تجارت می‌کند. اتاق تهران نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی در اقتصاد ایران آمادگی هرگونه اقدامی برای توسعه روابط دو جانبه را دارد». مدیر امور بین‌الملل اتاق تهران وفور کالاهای تایوانی در ایران را یکی از دلایل اقبال مردم و علاقمندی به توسعه روابط دانست.

هم‌چنین «کیم وای سی تسای» با انتقاد از روند کاهش روابط دو کشور در چند سال اخیر، ایران را کشوری توصیف کرد که تاریخی درخشان و تمدنی باسابقه دارد. رئیس شورای بازرگانی تایوان و ایران با تاکید بر لزوم دیدارهای چهره به چهره بازرگانان ایرانی و تایوانی برای آشنایی با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دو کشور ایران را قدرت منطقه توصیف کرد. کیم تسای گفت: «برای آشنایی با ایران منابع محدودی در اختیار ماست. من می‌دانستم که شبکه‌های تلویزیونی نمی‌تواند تنها منبع شناخت ما از ایران باشد به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم به ایران سفر کنم تا بیشتر با آنچه در ایران می‌گذرد آشنا شوم».

کیم تسای با اشاره به کم شدن مراوادت دو کشور و در وفور کالاهای تایوانی در ایران از بازرگانان ایرانی خواست تا به طور مستقیم با تجار و شرکت‌های تایوانی وارد مذاکره و معامله شوند و لزومی ندارد که این کالاها را از طریق شریک سوم خریداری کنند. این مقام بخش خصوصی تایوان رفت و آمد هیات‌های مختلف اقتصادی بین دو کشور را پایه‌ای مستحکم برای تقویت و توسعه مبادلات اقتصادی خواند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×