اخبار فرش ماشینی

ایجاد زنجیره فرش، جهشی در توسعه کردستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: فرش دستباف به عنوان یکی از پتانسیل‌های استان، می‌تواند نقش بسزایی را در توسعه‌ی کردستان ایفاء کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«محمد دره‌وزمی» در دومین جلسه‌ی میز فرش در سنندج، اظهار کرد: گفتمان توسعه فرش باید در همه‌ی اتحادیه‌ها، گروه‌ها و فعالان عرصه فرش نهادینه شود تا نقش خود را در توسعه همه جانبه کردستان نشان دهد.

وی افزود: باید با تغییر نگاه و داشتن استراتژی مدون به‌نحوی گام برداریم که با بهره‌گیری از این ظرفیت در استان بتوانیم در جهت گام برداشتن در راستای آینده‌ای بهتر از این طریق درآمد، اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتر عاید کردستان کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: برای فتح بازار جهانی باید فعالان عرصه فرش دستباف را به بینش و دانش روز مسلح کنیم تا بتوانیم گام‌های بعدی را بهتر و محکم‌تر برداریم.

وی تصریح کرد: متأسفانه به فرش همانند گذشته و با روش‌ها و افکار سنتی گذشته نگاه شده و از سلیقه‌ها و دانش روز در این صنعت غافل شده‌ایم.

دره‌وزمی گفت: باید تولید درآمدزا از طریق فرش دستباف، یکی از اهداف میز فرش باشد و از این طریق به ذائقه و تنوع‌طلبی مشتریان بیش از پیش اهمیت داده شود.

وی افزود: باید با همدلی و ایجاد گفتمانی مشترک به ایجاد زنجیره فرش از پشم تا مصرف‌کننده را مورد نظر قرار دهیم و با این کار به پیدا کردن جایگاه واقعی فرش در بازارهای داخلی و خارجی کمک کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: فرش کردستان نیازمند حمایت هدفمند مسئولان استانی و کشوری است و باید با آموزش‌های مستمر و هدفمند در لوای حمایت مسئولان این پتانسیل و مزیت بسیار خوب کردستان را به منصه ظهور برسانیم.

در پایان، همه‌ی اعضای حاضر در جلسه با تأکید بر تکمیل زنجیره فرش دراستان کردستان خواهان ایفاء نقش واقعی فرش در توسعه استان و کشور شدند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×