اخبار نساجی

بهمنی: موسسات مالی را بهم ریختیم/ادغام موسسات مالی ادامه دارد

 

بهمنی: موسسات مالی را بهم ریختیم/ادغام موسسات مالی ادامه دارد

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به برنامه‌های این بانک در مورد موسسات مالی و اعتباری و همچنین ممنوعیت توسعه شعب بانک های خصوصی و دولتی متذکر شد: ما در این دو سه سال این‌ موسسات را بهم ریختیم.

بانک مرکزی مدتی است که سیاست ساماندهی موسسات مالی و اعتباری را در پیش گرفته و از سوی دیگر با ۱۴ درخواست مجوز موسسه مالی و بانک مواجه است که تاکنون تکلیف تنها یک بانک و موسسه مالی مشخص شده و باید آن‌ها با هم ادغام شوند.در این شرایط اخیرا نیز بانک مرکزی سیاست حذف صرافی‌های غیرمجاز را در پیش گرفته تا با این اقدامات بازار مالی کشور ساماندهی بیشتری پیدا کند. این در حالی است که بانک‌ها، موسسات مالی، تعاونی‌های اعتبار و صرافی‌ها در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته‌اند که به نظر می‌رسد سیاست ممنوعیت توسعه شعب بانکی نیز برای مواجه با این رشد است.

محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی با اشاره به توقف توسعه شعب بانک‌های خصوصی و دولتی می‌گوید: ما به دنبال آن هستیم که در سال جاری به جای توسعه کمی، توسعه کیفی را بالا ببریم اما گاهی در شهرک‌های جدید اجازه این کار را می‌دهیم ولی در مجموع طی امسال دیگر اجازه توسعه شعب را نمی‌دهیم.

وی در مورد بحث رشد موسسات اعتباری و سیاست ساماندهی آن‌ها نیز اظهار می‌کند: تا چند سال پیش کسی به موسسات اعتباری کاری نداشت و ما در این دو سه، سال این‌ها را بهم ریختیم و خیلی سخت است.البته ما نمی‌گوییم این‌ها درست شده‌اند اما۱۷۰۰ تعاونی به ۱۴ تعاونی تبدیل شده‌اند که حتما این‌ها فشار می‌آورند و اصلا منکر آن نیستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بهمنی با اظهار امیدواری از اینکه با کمک مجلس این موسسات ساماندهی شوند، در مورد ادغام موسسات مالی و بانک‌ها بیان می‌کند: حسن این ادغام‌ها این است که سهامداران به اندازه سهام خود سهیم می‌شوند و براساس آورده یا مطالبات نقد و غیرمنقول در این سهام شریک هستند. با این ادغام‌ها حتما سهامداران آن سود بیشتری می‌برند. ما موسسات مالی و اعتباری را کاهش دادیم و از ۱۷۰۰ موسسه به ۱۴ موسسه مالی و اعتباری رساندیم و در مراحل بعدی حتما ادغام را در پیش داریم و آن‌ها را با تعداد کمتر و کیفیت بالاتر جمع‌بندی می‌کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×