اخبار نساجی

۳۶ میلیارد دلار درصندوق توسعه ملی ذخیره شده است

وزیر امور اقتصادی ودارایی:
۳۶ میلیارد دلار درصندوق توسعه ملی ذخیره شده است

 36 میلیارد دلار درصندوق توسعه ملی ذخیره شده است وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت: ۳۶ میلیارد دلار از محل فروش نفتی در صندوق توسعه ملی کشور ذخیره شده و این مبلغ برای طرحهای توجیه اقتصادی و اتمام پروژه های کلیدی در سفرهای استانی هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ‘سیدشمس الدین حسینی’ روز سه شنبه در نشست شورای اداری تربت حیدریه که در چارچوب صدمین سفر استانی هیات دولت و چهارمین سفر هیات دولت به خراسان رضوی برگزار شد، افزود: این مبلغ تا پایان سال به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی به سیاست های قانون برنامه پنجم در خصوص صادرات غیر نفتی اشاره کرد و گفت: ارزش صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته به بیش از ۳۲ میلیارد دلار رسید.

وزیر امور اقتصادی ودارایی با اشاره به رشد اقتصادی در کشور، افزود: آخرین آمارها نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد که حدود شش درصد بدون وابستگی به نفت و ۱۰/۸ درصد با درآمدهای نفتی رشد داشته است.

وی اظهار داشت: نهضت علمی و جنبش نرم افزاری درحال شکل گیری است که هر فرد در حوزه کاری خود به علوم روز در بحث اقتصاد صاحب نظر شود.

حسینی ادامه داد: امروزه کشوری می تواند در عرصه اقتصادی موفق شود که به علم ودانش روز آشنایی داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: به رغم تحریم های دشمنان ، در ایران اسلامی شاخص بورس از ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در پایان سال ۸۸ هم اکنون به حدود ۲۷ هزار واحد رسیده که در این خصوص ایران مقام اول در بورس بین المللی را از آن خود کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی هدفمندی یارانه ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با همراهی مردم در این طرح و با سهمیه بندی وهدفمندی عاملان انرژی ۲۲میلیارد دلار در کشور صرفه جویی شد.

وی افزود: بعد از اجرای هدمندی یارانه ها در برخی استانهای مرزی قاچاق گندم ۶۰ درصد کاهش داشت که این امر به نفع مردم و اقتصاد کشور شد.

حسینی اظهار داشت : براساس آخرین آمار در کارگروه مسکن یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور درحال ساخت است که این یک انقلاب بزرگ برای خانه دار شدن جوانان در طرح مهر است.

وی درمورد پروژه فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی تربت حیدریه گفت: همانطور که رییس جمهور در سفر به این شهرستان به مردم قول داد این پروژه ها به اتمام برسد، قطعا تا پایان دولت دهم به سرانجام خواهد رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×