اخبار نساجی

نامزد ایران برای دبیرکلی اوپک معرفی شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نامزد ایران برای دبیرکلی اوپک معرفی شد

این مقام آگاه در وزارت نفت در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه نامزد ایران برای تصدی دبیرکلی اوپک مشخص شده است، گفت: ایران نماینده خود را برای دبیرکلی اوپک معرفی کرده و از آن حمایت خواهد کرد.

وی با تکذیب حمایت ایران از نامزد عراق برای دبیر کلی اوپک تاکید کرد: این به نفع بقیه اعضای اوپک است که از نماینده ایران حمایت کنند چرا که ایران کشور مستقلی است و سیاست‌ها و نقش فعلی اوپک را در بازار جهانی انرژی به خوبی درک می‌کند؛ بنابراین ارجح است که ایران نماینده خود را در اوپک داشته باشد.

این مقام آگاه تصریح کرد: در شرایط فعلی بازار جهانی انرژی و رکود اقتصادی اروپا و با توجه به استقلال ایران، بهتر است دیگر اعضای اوپک نیز از کشوری حمایت کنند که عزم جدی در استیفای حقوق و منافع آنها داشته باشد.

به گزارش فارس، حسین الشهرستانی معاون نخست وزیر عراق به تازگی مدعی شده وزیر نفت ایران حمایت این کشور از سمیر غضبان وزیر نفت پیشین عراق را به عنوان نامزد این کشور برای احراز پست دبیر کلی اوپک اعلام کرده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با این وجود عراق در حال حاضر با توجه به قراردادهای متعدد با شرکت‌های نفتی بزرگ، مجبور است خواه ناخواه از سیاست شرکت‌های نفتی غربی پیروی کند.

بر این اساس عربستان نیز برای دبیرکل اوپک نامزد شده است اما دیگر کشورها تلاش می‌کنند عربستان دبیرکل اوپک را در اختیار نگیرد. چراکه عربستان به تامین کننده منافع مصرف کنندگان شهرت دارد و اصلا منافع طرف عرضه را دنبال نمی‌کند. عربستان پیش از این مجید المنیف را برای احراز این پست معرفی کرده است. اکوادور نیز ویلسون پاستور وزیر نفت این کشور را برای احراز این پست معرفی کرده است.

براین اساس به نظر می‌رسد بهترین نماینده برای دبیرکلی اوپک با توجه به میزان تولید نفت و استقلال رای ایران، نماینده ایران خواهد بود تا سیاست‌های کلی اوپک روی روال درست و منافع طولانی مدت اعضا خود پیگیری شود.

دومین دور دبیر کلی عبدالله البدری اهل لیبی در اوپک پایان امسال خاتمه خواهد یافت . به احتمال زیاد وزرای نفت اوپک در نشست ۱۴ ژوئن در خصوص دبیر کل آتی این سازمان تصمیم گیری می کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×