اخبار نساجیماشین آلات نساجی

میزان اشتغال کارخانه سبلان پارچه اردبیل به سه هزار نفر می‌رسد

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان اردبیل گفت: در حال حاضر ۹۴۲ نفر در این کارخانه فعالیت دارند و با راه‌اندازی فازهای توسعه‌ای میزان اشتغال‌زایی این کارخانه به سه هزار نفر می‌رسد.

اکبر خدامی در بازدید خبرنگاران از کارخانه سبلان پارچه اردبیل افزود: بعد از چندین سال رکود، این کارخانه فعالیت خود را از سر گرفته و در مسیر جهش تولید و اشتغال‌زایی قرار گرفته است و مصمم هستیم که این کارخانه را به یکی از کارخانه‌های نساجی برتر کشور تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه برند سبلان پارچه در دنیا شناخته شده است و تولیدات این کارخانه ضمن تامین بازارهای داخلی به کشورهای خارجی هم صادر می‌شود، اضافه کرد: اگر تولیدات ما افزایش داشته باشد، می‌توانیم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر بازده تولید در این کارخانه به میزان ۳۰ درصد برآورد شده است و پیش بینی می‌شود میزان ظرفیت تولید در این کارخانه به ۸۰ درصد برسد.

خدامی با بیان اینکه در این کارخانه تولید شلوار جین با برند آراز جین به ۵۰۰ هزار عدد در سال رسیده است، گفت: برای رقابت در بازار جهانی دنبال تولید محصولاتی هستیم که دارای دانش فنی بالا، کیفیت بالا و مشتری پسند باشد.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات این کارخانه مستهلک و فرسوده شده و نیاز به تعویض دارد، اضافه کرد: مقرر شده است با تامین هزینه‌های لازم ماشین آلات کارخانه به تکنولوژی جدید و مدرن مجهز شود.

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان اردبیل گفت: هم اکنون از ۸۶ دستگاه ماشین آلات موجود در این کارخانه ۶ دستگاه فعال است و بقیه نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خدامی با بیان اینکه از مهر ماه سال جاری مدیریت کارخانه تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خط یک ریسندگی، مقدمات بافندگی و بافندگی با ظرفیت تولید ۷۰ درصد فعال است و ظرفیت تولید خطوط دیگر هم خالی است.

مجتمع کارخانه‌ای سبلان پارچه شامل هفت کارخانه تولیدی پوشاک زنجیره‌ای در سال ۸۶ راه اندازی شد، این واحد بزرگ تولیدی چرخه کامل تبدیل پنبه به نخ و نخ به انواع منسوجات و پارچه‌ها را دارا می‌باشد و با صرف یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ﷼ با ظرفیت ایجاد اشتغال برای حدود پنج هزار نفر در آن سال راه‌اندازی شد اما پس از مدت بسیار کوتاه این واحد تعطیل شده و تا مرز ورشکستگی پیش رفت.

این کارخانه که تا سال ۹۹ در حالت رکود بود با حمایت‌های دولت و قوه قضاییه دوباره فعال شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×