اخبار نساجی

ایرانی‌ها از بازار املاک دبی خارج می‌شوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کرمانشاه نیوز : آمار منتشره از دپارتمان مسکن دبی، نشان دهنده آن است که تحریم‌ها علیه ایران، خروج سرمایه ایرانیان از بازار املاک دبی را به دنبال داشته است؛ بنابراین، گفته می‌شود که مشکلات ایرانیان در امارات برای نقل و انتقال وجوه و گرو گذاشتن رهن برای املاک، موجب شده است که این بازار شاهد کاهش سرمایه ایرانیان باشد.

آفتاب: بنا بر این گزارش، یکی از تجار ایرانی مقیم دبی در گفت‌وگویی با روزنامه نشنال امارات، گفته است، ایرانیان به دلیل تحریم‌ها، قادر به انتقال سرمایه خود به دبی نیستند و به همین جهت، سرمایه‌گذاری در دبی و در بخش املاک به شدت سخت شده است.

به گزارش نشنال، ایرانیان برای سال‌های متمادی، پایدار‌ترین و مهمترین سرمایه‌گذاران در بخش املاک و مستقلات دبی بوده‌اند که این امر ناشی از مجاورت کشور ایران به امارات و نزدیکی تجاری دو کشور از دیرزمان بوده است. بخشی از اهمیت ایرانیان در بازار املاک و مستقلات دبی، ناشی از حضور ششصد هزار ایرانی مقیم و تاجر در کشور امارات و سرمایه‌گذاری‌های کلان آنان‌ در این بخش است.

اما در ماه‌های اخیر، بانک‌های اماراتی به دلیل تحریم‌های اعمالی علیه ایران از سوی ایالات متحده و اروپا، برای کاهش مراودات خود با ایران و بانک‌های ایرانی در فشار قرار گرفته‌اند. مشکل بانک‌های اماراتی، از هنگامی شدت گرفت که سوییفت در ماه مارس، بانک‌های ایرانی را از سیستم خدماتی خود حذف کرد.

بنا بر آمار دپارتمان مسکن دبی، در شش ماهه نخست سال گذشته، ایرانیان پس از هند، انگلیس و پاکستان، چهارمین گروه بزرگ سرمایه‌گذار در خرید و سرمایه‌گذاری در بخش املاک دبی بوده‌اند که مجموع خرید املاک توسط آن‌ها به میزان ۱۱۲۴ و با رقم ۱. ۹ میلیارد درهم بوده است.

«مایلز بوش»، مدیر شرکت املاک پاورهاوس و متخصص در تحلیل بازار مسکن در این باره گفته است: اشتهای سرمایه‌گذاری ایرانیان به شدت کاهش پیدا کرده است. این سرمایه‌گذاری نخست به تدریج کم شده و اکنون در حال توقف کامل است؛ وی بر این باور است، جای خالی حضور ایرانیان را ثروتمندان یونانی، انگلیسی و اسپانیایی پر خواهند کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش تابناک،گفته می‌شود که سرمایه ایرانیان علاوه بر دبی، شهر‌ها و کشورهای دیگر را نیز هدف دارد. برخی از این سرمایه‌گذاری‌ها در مالزی انجام می‌شود و شمار ایرانیان در مالزی افزایش یافته است.

هم‌اکنون آن دسته از ایرانیانی که هنوز در بخش املاک دبی سرمایه‌گذاری می‌کنند، از راه‌های جایگزین برای نقل و انتقال وجوه استفاده می‌برند. یکی از این راه‌ها، نقل و انتقال پول به میزان اندک و در بسته‌های کوچک است و راه دیگر، استفاده از دلالان و مراکز غیر رسمی با هزینه بیشتر.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×