اخبار نساجی

ناکامی طرح غیرقانونی خودانصرافی دریافت یارانه‌ها مسجل است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ناکامی طرح غیرقانونی خودانصرافی دریافت یارانه‌ها مسجل است

تین نیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر خلاف قانون بودن طرح خودانصرافی دریافت یارانه ها گفت:بارها به دولت تذکر دادیم که نحوه آمارگیری غلطی را اجرا می کند اما دولت با پافشاری ۴۰هزار میلیارد تومان اعتبار کشور را صرف آمارگیری غلط و بیهوده کرد.

محمدرضا خباز  گفت: طرح خودانصرافی دریافت یارانه‌ها خلاف قانون است و بر اساس اصل ۷۴ قانون اساسی ، همه مردم حق دارند  یارانه دریافت کنند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر روش‌های نادرست و غیرعلمی آمارگیری دولت  افزود: حدود سه سال پیش زمانی که دولت تصمیم گرفت اطلاعات خانوارها را کسب و ثبت کند، بارها اعلام کردیم که نحوه آمارگریری دولت نادرست است.

وی ادامه داد: دولت با همین نحوه نادرست آمارگیری حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات کشور را برای تعیین اطلاعات مردمی هدر داد و بعد از خوشه بندی ، چون این روش علمی نبود اعتراض مردم را به دنبال داشت که پیگیری و دنبال نشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عدم پرداخت یارانه به همه مردم بی‌حرمتی به جامعه است

خباز طرح خودانصرافی دریافت یارانه را نیز طرحی خام و فاقد مبنای عملی و علمی توصیف و تصریح کرد: بر اساس قانون همه مردم حق دارند از یارانه استفاده کنند و عدم پرداخت یارانه به گروهی از مردم نوعی بی حرمتی به جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود:هرکس باید بر مبنای درآمد خود یارانه دریافت کند به این معنی که اقشار پردرآمد یارانه کمتر و اقشار کم درآمد یارانه بیش تر دریافت کنند اما این که برخی از اقشار به طور کلی از دریافت یارانه محروم شوند ،خلاف قانون هدفمندی و قانون اساسی کشور است.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با انتقاد از بی‌دقتی دولت به عواقب اجرای برخی از طرح‌های اقتصادی کشور تاکید کرد:دولت اگر به قانون اعتراض دارد، باید لایحه به مجلس ارائه تا آن را اصلاح کند اما دور زدن قانون به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد:  مجلس در حال حاضر در پی اصلاح ماده ۷ و۸ و۱۸ قانون هدفمندی یارانه ها است و دولت نیز یا باید قانون را به درستی اجرا کند و یا به جای دور زدن قانون و اجرای برداشت‌های سلیقه‌ای، در پی اصلاح آن باشد.

طرح خودانصرافی ناکام خواهد ماند

خباز با تاکید بر این که طرح خودانصرافی از دریافت یارانه ناکام خواهد ماند ،گفت:جامعه به طرح خودانصرافی از دریافت یارانه پاسخ مناسبی نخواهد داد.

وی افزود:علت ناکام ماندن بسیاری از طرح های اقتصادی این است که دوستان در دولت قبل از اجرای طرح ها مطالعه دقیق بر روی آن انجام نمی دهند و به محض این که فکری به ذهن کسی در تیم اقتصادی دولت خطور می کند، آن را اجرا می کنند.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها چندی پیش از اجرای طرح خودانصرافی از دریافت یارانه ها خبر داده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×