اخبار نساجی

با حضور هیات اقتصادی از کشور چین، نحوه همکاری و سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی مورد بررسی قرار گرفت

 

با حضور هیات اقتصادی از کشور چین، نحوه همکاری و سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی مورد بررسی قرار گرفت

 

همکاری مشترک اقتصادی و نحوه سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور بین مسوولان این بندر و هیات اقتصادی از کشور چین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل روابط خارجی استان گوانگ دونگ چین روز شنبه به همراه هیأتی متشکل از فعالان اقتصادی این کشور از بندر شهید رجایی بازدید و راهکارهای تقویت همکاری اقتصادی و نحوه سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری ایران را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

مشاور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در امور بین الملل و مرجع دریایی در این نشست، طرح های توسعه ای و اولویت های سرمایه گذاری پیش بینی شده در بندر شهید رجایی تشریح کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ˈمحمدعلی اصل سعیدی پورˈافزود: این بندر با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، مهم ترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و به تنهایی عهده دار بیش از ۵۳ درصد حجم این مبادلات در مقوله ترانزیت، واردات و صادرات و ترانشیپ می باشد.

وی یادآور شد: مجتمع بندری شهید رجایی از یک سو با سرمایه گذاریهای وسیع در زمینه ساخت پیشرفته ترین و مجهزترین ترمینال های کانتینری و از سوی دیگر با کاهش تعرفه ها و ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی، فرصت های جدیدی را برای رونق سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه حمل و نقل دریایی کشور را فراهم کرده است.

سعیدی پور ، مهمترین اقدام بندر شهید رجایی برای پیوستن به جمع بنادر نسل سوم جهان و تبدیل شدن به هاب منطقه را افزایش پس کرانه های این بندر ، به میزان دو برابر مساحت کنونی عنوان کرد.

وی ادامه داد: این اقدام با توجه به محدودیت پس کرانه و محوطه های عملیاتی مورد نیاز این مجتمع بندری با الحاق ۲۴۰۰ هکتار اراضی واقع در شمال این بندر صورت گرفته است و برای فعالسازی این اراضی از هرگونه سرمایه گذاری خارجی استقبال می کنیم.

ˈفولانگˈ مدیرکل روابط خارجی استان گوانگ دونگ چین نیز در سخنانی ضمن ابراز تمایل استان متبوع خود برای حضور در بخش های بندری ایران به ویژه بندر شهید رجایی، رسماً از مدیران این بندر جهت حضور در استان گوانگ دونگ و آشنایی با ظرفیت های اقتصادی این منطقه از کشور چین دعوت کرد.

در پایان این نشست، مقرر شد تا هیأت اعزامی از استان گوانگ دونگ چین ضمن مطالعه بروشور سرمایه گذاری و کسب اطلاعات از پایگاه اطلاع رسانی بندر پس از بازگشت به کشور خود و انجام مطالعات کارشناسی، نحوه همکاری و تعامل اقتصادی این کشور با اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان را به اطلاع نمایندگی وزارت امور خارجه در استان هرمزگان برساند.

گوانگ دونگ (Guangdong)‏ یا کانتون با جمعیت بیش از ۱۰۰میلیون نفری یکی از ۲۲ استان کشور چین، در سواحل جنوب شرقی این کشور واقع شده است. گوانگ دونگ از نظر تولید ناخالص داخلی بالاترین رتبه را در میان استان های چین برخوردار است.

بر همین اساس، مشترکات فراوان دو استان هرمزگان و گوانگ دونگ به ویژه در حوزه دریایی و بندری می تواند زمینه ساز ارتباط خوب میان دو کشور شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×