اخبار نساجیاسلاید شو

اولین کارخانه تولید پنبه ارگانیک کجاست؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ممکن است همین حالا که این مقاله را می‌خوانید، با لباسی از جنس الیاف پنبه نشسته باشید. یا بالشی که از آن استفاده می‌کنید، با الیاف پنبه‌ای درست شده باشد. بسیاری از لباس‌ها، پارچه‌ها، رواندازها و … از الیاف پنبه تهیه شده‌اند و مرغوبیت آن‌ها باعث شده طرفداران بسیاری در سراسر جهان داشته باشد. این الیاف که در صنایع نساجی کاربرد فراوانی دارند، توسط برخی کارخانه‌ها تولید شده و به فروش می‌رسد. اولین کارخانه تولید پنبه ارگانیک در آفریقای غربی افتتاح شده است که با کارایی بالای خود، از جمله کارخانه‌ای است که توجه فعالان صنعت نساجی را به خودش جلب کرده است.

اگر می‌خواهید درباره این کارخانه و ظرفیت‌های آن بیشتر بدانید، ما را در مجله کهن همراهی کنید:

آفریقای غربی و تولید پنبه ارگانیک

آفریقای غربی و مرکزی اولین کارخانه تولید پنبه ارگانیک را در اختیار دارند. این اقدام در جهت تقویت صنایع نساجی مناطق طراحی شده است. هفته گذشته، این کارخانه توسط رئیس فاسو، روچ مارک کریستین کابور افتتاح شد.

کارخانه بورکینا فاسو با نام شرکت پنبه آلی کودوگو (SECOBIO) دارای ظرفیت پخت و پز ۱۷۵۰۰ تن پنبه ارگانیک در هر فصل خواهد بود. همچنین برای فعالیت‌های خود، ۴۰ کارگر ثابت، ۱۰۰ کارگر روزانه و بیش از ۲۰۰ پرسنل فصلی استخدام خواهد کرد.

کارخانه پنبه ارگانیک آفریقای غربی و مرکزی با سرمایه گذاری مستقیم حدود ۴ میلیارد دلار (۶.۷۲ میلیون دلار آمریکا) راه‌اندازی شده است. این واحد صنعتی در محوطه شرکت الیاف نساجی Burkinabe (Sofitex) و در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع واقع شده است که تاسیسات آن توسط شرکت پنبه زنی ارگانیک (SECOBIO) اداره می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هارونا کابور، وزیر تجارت، صنعت و صنایع دستی، گفت که این تسهیلات – بخشی از برنامه ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی (PNDES) – پیشگام مبارزه با بیکاری زنان و جوانان خواهد بود.

وی افزود: الیاف پنبه که توسط واحد SECOBIO تحت شرایط سخت و مطابق با استانداردهای صدور گواهینامه بین‌المللی تولید می‌شود، به پنبه ارگانیک بورکینافاسو امکان رقابت بیشتر در بازار بین المللی پنبه پایدار را می دهد.

از دیگر پروژه های در دست اجرا در بورکینافاسو می‌توان به بازگشایی کارخانه نساجی Faso Fani سابق در Koudougou در ماه مارس، ایجاد یک مجتمع پردازش صنعتی پنبه در سه منطقه Ouagadougou ،Koudougou و Bobo-Dioulasso و ایجاد پارک صنعتی نساجی در Bobo-Dioulasso اشاره کرد.

سخن پایانی

کاربرد الیاف پنبه در صنعت نساجی آنقدر زیاد و قابل توجه است که این گیاه به یکی از اصلی‌ترین مواد برای تولید پارچه تبدیل شده است. استفاده از این الیاف علاوه‌بر زیبایی، نرمی و لطافت، برای سلامت پوست نیز مهم است.

نویسنده: نسترن زینل لی؛ تحریریه کهن

شما برای ما بنویسید

نظر شما درباره الیاف پنبه چیست؟
به نظر شما راه‌اندازی اولین کارخانه تولید پنبه ارگانیک در آفریقای غربی و مرکزی، چه تاثیری در رشد صنایع نساجی دارد؟

ما در مجله کهن، بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرهای شما هستیم. تجربیات ارزشمندتان را درباره کاربرد الیاف ارگانیک پنبه در صنعت نساجی، با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×