اخبار نساجی

مذاکرات تجاری با مراکش آغاز شد

در راستای تحقق برنامه اتحادیه اروپا برای تعمیق روابط تجاری با کشور های شمال آفریقا در نخستین گام مذاکرات تجارت آزاد با مراکش آغاز شد و انتظار می رود این کشور الگویی باشد برای سایر کشور های اروپایی برای باز کردن باب تجارت آزاد با این اتحادیه.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”ورلدبولتن”, دو سال پس از آغاز تحولات سیاسی و اجتماعی موسوم به بهار عرب اتحادیه اروپا در نخستین گام برای تعمیق روابط اقتصادی با این منطقه مذاکرات تجارت آزاد را با مراکش آغاز کرد.

به گزارش این خبرگزاری, خوزه مانویل باروسو, رییس کمیسیون اروپایی که به همراه هیاتی اروپایی بدین منظور به رباط, پایتخت مراکش, سفر کرده با اعلام خبر آغاز مذاکرات ابراز امیدواری کرد مذاکرات به دیگر کشور های منطقه هم سرایت کند.

بر اساس این گزارش, کمیسیون اروپایی به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۱ تعمیق و گسترش مناسبات تجاری با کشور های شمال آفریقا را به تصویب رساند. در این سال ارزش مبادلات کالا بین اتحادیه اروپا و مراکش به ۲۴ میلیارد دلار رسید. این اتحادیه قصد دارد مبادلات تجاری را به بخش خدمات نیز گسترش دهد.

ماریل دوسامز, یک عضو فرانسوی هیات اروپایی مذاکرات تجاری با مراکش را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: روانی در این گفت و گو ها می تواند الگویی باشد برای سایر کشور های جنوب مدیترانه برای تعمیق روابط تجاری با اتحادیه اروپا. این موافقت نامه همچنین در بلند مدت می تواند عاملی باشد برای همگرایی بیشتر منطقه ای.

صادرات مراکش به اتحادیه اروپا بیشتر شامل پوشاک, محصولات کشاورزی و ماشین آلات می شود. اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۱۱ با ۵ درصد افزایش تقریبا ۱۵ میلیارد یورو به کشور های شمال آفریقا کالا فروخت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×