اخبار نساجی

ایجاد شبکه ملی مهارت در قالب شبکه ملی اطلاعات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

با تفاهم سازمان فناوری اطلاعات و سازمان فنی و حرفه‌ای، شبکه ملی مهارت به عنوان یکی دیگر از شبکه‌های زیرمجموعه شبکه ملی اطلاعات ایجاد می‌شود.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، تفاهم نامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور امروز در محل سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

این تفاهمنامه با موضوع ایجاد شبکه ملی مهارت از سوی علی حکیم جوادی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و کوروش پرند معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به امضا رسید.

بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه در راستای اجرای سیاست‌های دولت دهم به عنوان دولت الکترونیکی و به منظور توسعه خدمات الکترونیکی در کشور و در جهت نیل به اهداف تکلیفی بند الف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم، مبنی بر الزام تمام دستگاه‌های اجرایی در اتصال به شبکه ملی اطلاعات حداکثر تا پایان سال دوم برنامه منعقد شده است.

این تفاهم نامه در ۸ ماده تنظیم شده است که تدوین طرح و معماری ایجاد شبکه ملی مهارت مبتنی بر زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، اتصال تمامی نقاط تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به شبکه ملی اطلاعات و توسعه مرکز داده فعلی و ایجاد مرکز داده پشتیبان در یک استان خارج تهران، از جمله موضوعات و محورهای این همکاری است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بنا بر این گزارش، در این تفاهم نامه در بخش تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌ای کشور، عقد قرارداد برقراری ارتباط نقاط هدف به شبکه ملی مهارت با اپراتورهای دارای مجوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تامین حداقل امکانات فنی رایانه‌ای و تجهیزان در نقاط هدف جهت اتصال و برقراری ارتباط با شبکه ملی مهارت ذکر شده است.

بر اساس این گزارش، حمایت مالی و علمی از تولید محتواهای مهارت آموزی الکترونیکی و هماهنگی، هدایت و حمایت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در برقراری مطلوب و کیفی ارتباط نقاط هدف توسط اپراتورها نیز بخشی از تعهدات سازمان فناوری اطلاعات ایران در این تفاهم است.

مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ امضا، دو سال است.

در صورت بروز احتمالی هر گونه اختلاف در اجرای تفاهم نامه، بر اساس سازو کار داخلی قوه مجریه و بر اساس شیوه نامه چگونگی حل اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی اقدام می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×