اخبار نساجی

اوباما با خودکار مکانیکی یک قانون را امضا کرد

رئیس جمهور آمریکا معمولا از این دستگاه برای امضای میلیونها کارت تبریک کریسمس که برای مدارس، ادارات دولتی و شهروندان می‌فرستد استفاده می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در اجلاس گروه ۸ در فرانسه است حکم تمدید یک قانون را با استفاده از «خودکار مکانیکی» از آنسوی اقیانوس امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خودکار مکانیکی (Autopen) دستگاه کوچکی است که امضای روسای جمهور آمریکا را در کاخ سفید بازتولید می‌کند.

پنجشنبه شب ساعت ۲۳:۴۵ به وقت آمریکا کنگره تمدید «قانون میهنی» (Patriot Act) به مدت چهار سال را تصویب کرد و اوباما که به خاطر شرکت در اجلاس گروه ۸ در فرانسه بود در ساعت ۵:۴۵ به وقت محلی تنها ۱۵ دقیقه وقت داشت تا تمدید این قانون ضدتروریسم را امضا کند.

به این ترتیب اوباما تصمیم گرفت از خودکار مکانیکی برای امضای این قانون استفاده کند. این اولین بار است که یک رئیس جمهور آمریکا این دستگاه را برای امضای یک قانون به کار می‌گیرد.

کنگره، این قانون را تنها در آخرین لحظات شب تصویب کرده بود و بنابراین زمان کافی برای فرستادن متن اصلی به اروپا وجود نداشت. به این ترتیب تنها راه حل موجود استفاده از خودکار مکانیکی بود.

Autopen در کاخ سفید به طور معمول برای امضای خودکار پیامهای عادی برای مثال نامه به رای دهندگان و دستورات معمول استفاده می‌شود اما هرگز برای امضای یک قانون از آن استفاده نشده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

براساس گزارش آنسا، اولین بار «جان آیزاک هاوکینز»، مخترع انگلیسی در سال ۱۸۰۳ امتیاز دستگاه Autopen را که در آنزمان «پلی گراف» نامید می‌شد به ثبت رساند.

امروز این دستگاه بین ۲ هزار تا ۱۰ هزار دلار قیمت دارد و دو شرکت آن را تولید می‌کنند. رئیس جمهور آمریکا معمولا از این دستگاه برای امضای میلیونها کارت تبریک کریسمس که برای مدارس، ادارات دولتی و شهروندان می‌فرستد استفاده می‌کند.

در سال ۲۰۰۴ دونالد رامسفلد وزیر دفاع وقت آمریکا از این دستگاه برای امضای نامه‌های تسلیت به خانواده‌های سربازان کشته شده در عراق و افغانستان استفاده کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×