اخبار نساجی

صعود بهای طلا و نقره در بازار جهانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صعود بهای طلا و نقره در بازار جهانی

به دنبال تصویب دومین بسته نجات مالی برای یونان و کاهش ارزش دلار، بهای معاملات طلا و سایر فلزات ارزشمند در بازار جهانی صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از وال استریت ژورنال، معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه آوریل در بازار کامکس نیویورک، ۳۲.۶۰ دلار یا ۱.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۷۵۸ دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت نهایی از دوم فوریه بود.

سایر فلزات ارزشمند نیز با پیروی از طلا، به قیمت بالاتری مبادله شدند. نقره به ۳۴.۴۲۹ دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت نهایی این فلز در سه ماه گذشته بود.

یورو به دنبال اعلام خبر موافقت مقامات اروپا با بسته نجات مالی ۱۳۰ میلیارد یورویی برای یونان به منظور جلوگیری از ورشکستگی این کشور، صعود کرد و موجب تقویت معاملات طلا به دلار شد. کاهش ارزش دلار تقاضا برای طلا را افزایش می دهد زیرا معاملات طلا به دلار را برای سرمایه گذارانی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند، ارزان تر می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پلاتین برای تحویل در ماه آوریل در بازار نیمکس، ۳.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۶۸۴ دلار در هر اونس رسید. مختل شدن استخراج پلاتین در آفریقای جنوبی به دلیل اعتصاب در شرکت معدنی “ایمپالا پلاتینوم هولدینگز” به تقویب قیمت معاملات پلاتین کمک کرد. پالادیم با ۳.۳ درصد افزایش، ۷۱۰ دلار در هر اونس مبادله شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×