اخبار نساجی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: چرخ تولید نمی‌چرخد/ درآمد کشاورزی و صنعت بهترین جایگزین برای نفت

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه درآمد کشاورزی و صنعت بهترین جایگزین برای نفت است گفت: فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی جزو مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

احمد امیرآبادی با اشاره به فرصت‌هایی که تحریم برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به وجود می‌آورد، اظهار داشت: تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب و اتحادیه اروپا در جریان اقتصاد مقاومتی فرصت تلقی می‌شود.

وی لزوم کاهش استفاده از منابع نفتی در بودجه سالانه کشور را قطع وابستگی به درآمدهای نفتی دانست و ادامه داد: در روند تحقق اقتصاد مقاومتی دولت باید حمایت از تولیدات داخلی و از همه مهم‌تر فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای داخل را مورد توجه قرار دهد تا در آینده نزدیک فقط از طریق تولید منابع بودجه را تأمین کند.

امیرآبادی بالا بردن کیفیت محصولات داخلی را از دیگر راهکارهای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: پرهیز از اسراف و تبذیر و قناعت که از الزامات دینی ما هم محسوب می‌شود می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی افزود: استفاده از منابع و امکانات کشور باید طوری باشد که همه بخش‌ها از این منابع منتفع شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: در حال حاضر وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی کاملاً محسوس است و باید به سمتی برویم تا از دیگر منابع درآمدی نیز بهره‌مند شویم.

امیرآبادی استفاده صحیح از منابع زیرزمینی و معادن، علم و تکنولوژی‌های جدید و مبادلات اقتصادی از طریق گمرک را از دیگر موارد درآمدزا برای کشور عنوان و تصریح کرد: توسعه بخش کشاورزی ضمن افزایش چرخه تولید و اشتغال درآمدزایی بالایی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: گردشگری و توریسم به عنوان دیگر مؤلفه‌های درآمدزایی برای کشور محسوب شده و پتانسیل‌های خوبی در بخش گردشگری کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: برای عدم اتکا به درآمدهای نفتی حمایت از بخش کشاورزی، صنعت و تولید باید به طور مداوم و مدون انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس در خاتمه با ابراز ناخرسندی از عدم توجه به بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: ضعف در حمایت از بخش کشاورزی صدمات جبران‌ناپذیری را به کشور وارد خواهد آورد بنابراین زمانی اقتصاد کشور مستقل خواهد شد که موانع پیش‌روی پیشرفت برطرف شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×