اخبار فرش ماشینی

کم‌رنگ‌شدن فرش دستباف در زندگی ایرانیان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش گفت: برای بهبود وضعیت فروش و صادرات فرش دستباف در سال جاری برنامه‌های متعددی در حوزه برون مرزی و درون مرزی داریم.

مجتبی فیض‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌های حوزه برون‌مرزی مرکز ملی فرش حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، انجام امور تبلیغاتی در بازار‌های هدف و ارسال هیات تجاری به دیگر کشور‌ها است.

وی تصریح کرد: هیات‌های تجاری به کشور‌های مالزی، سنگاپور و سوئیس اعزام خواهند شد و در کنار آنها در کشور‌های چین و روسیه به صورت نمایشگاه حضور پیدا خواهیم کرد.

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش درباره‌ی برنامه‌ درون‌مرزی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های استانی دعوت از تجار به‌نام کشور‌های مختلف و جشنواره فروش فرش از برنامه‌های درون‌مرزی سال جاری است.

فیض‌الهی در مورد جشنواره فروش فرش سالیانه گفت: نقاط ضعف و قوت سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت. تصمیماتی درباره‌ی جشنواره فروش سال جاری که بهمن‌ماه برگزار خواهد شد اتخاذ شده است و امید می‌رود با به‌کارگیری این تصمیمات جشنواره‌ بهتری نسبت به سال گذشته برگزار شود.

وی از اهداف برگزاری این جشنواره به فروش فرش دستباف به عنوان یک کالای ایرانی و برند ایرانی، آشنایی جوانان با یک هنر به عنوان فرش ایرانی اشاره کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش در پاسخ به این سوال که برای بافندگان چه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، گفت: بیمه عمر، تسهیلات بانکی و دوره‌های آموزشی برای بافندگان در نظر گرفته شده است.

فیض‌الهی با اشاره به این‌که فرش دستباف بیشترین اشتغالزایی و ارزش افزوده را به خود اختصاص داده است، گفت: فرش دستباف یک کالای کاملا بهداشتی است که متاسفانه در زندگی ایرانیان بسیار کمرنگ شده است و باید این محصول را در زندگی ایرانیان پررنگ‌تر کنیم.
وی درباره‌ی چهارمین جشنواره فروش فرش دستباف افزود: این جشنواره از ۲۲ بهمن‌ماه تا ۲۲ اسفند‌ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ادامه داد: فروشگاه‌هایی که تصمیم به شرکت در این جشنواره گرفته‌اند در محل فروش خود که از سوی مرکز ملی فرش به تایید رسیده و محصولاتشان کارشناسی شده است، تمام محصولات شاخه فرش دستباف را می‌توانند به فروش برسانند.

فیض‌الهی در پایان گفت: در این جشنواره تخفیفاتی برای خریداران در نظر گرفته شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×