مقالات نساجی

انواع کفپوش PVC – کفپوش پی وی سی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کفپوش PVC : این نوع کفپوش به دلیل تقاضای بالا  اکثرا با طرح چوب مشابه پارکت تولید و به بازار عرضه می شود . بمنظور افزایش استحکام مکانیکی و دوام کفپوش های pvc معمولا لایه ای محافظ در دو نوع ساده و آجدار بر روی آن قرار می دهند . نوع آجدار این لایه دارای برجستگی های ریز در سطح دکوراتیو آن می باشد تا از سرخوردن و جابجایی اجسام بر روی کفپوش جلوگیری نماید . از دیگر طرح های کفپوش PVC می توان به انواع طرح برجسته طرح گرانیت و … اشاره نمود. قیمت حدودی انواع کفپوش های PVC بین ۸ تا ۳۰ هزار تومان می باشد .

نصب کفپوش PVC : کفپوش های PVC به دلیل ضخامت کم ( حدود ۳mm ) و خاصیت ارتجاعی آن جهت نصب  به زیرسازی اولیه ( صاف نمودن کف ) نیاز خواهد داشت ( در صورتی که زیرسازی به درستی انجام نشود تمامی پستی و بلندی های کف از پشت کفپوش احساس خواهند شد ) . پس از زیر سازی  کفپوش PVC توسط چسب بر روی زمین قرار خواهد گرفت . لازم به ذکر است که به دلیل خاصیت ارتجاعی کفپوش های PVC نیازی به استفاده از فوم های سایلنت در زیر آن نخواهد بود .

معمولا جهت افزایش زیبایی و جلوه انواع کفپوش پی وی سی و همچنین پارکت لمینت در کناره دیوارها از قرنیز مناسب استفاده می شود .

ویژگی های کفپوش های پی وی سی :

۱ – ضد آب و قابل شستشو بودن

۲ – مقاومت در برابر حرارت و اسید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۳ – دارای خواص آنتی استاتیک و قابل نصب بر روی تمامی سطوح صاف

۴ – دارای کیفیت و طول عمر بالا

۵ – دارای انواع هموژن تقویت شده بوسیله پلی یورتان با تکنولوژی منحصر بفرد.

۶ – دارای انواع آنتی باکتریال مناسب جهت نصب در راهرو و راه پله بیمارستانها  داروخانه ها  بخش اورژانس بیمارستان و …

کفپوش های آنتی باکتریال  : اصولا این نوع از کفپوش ها با ساطع نمودن یون های نقره که خاصیت پاک کنندگی آن شناخته شده ( تکنولوژی Polyglene ) با ایجاد سطحی حاوی این یون ها موجب ازبین رفتن میکروبها می شوند . بدین ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی ضد باکتری نخواهد بود . این تکنیک به قدری کارآمد است که حتی با ضربه دیدن و آسیب رسیدن به سطح پوشش کماکان خاصیت ضدباکتری کفپوش حفظ خواهد شد .

توجه : از آنجا که ممکن است هنگام شستشو آب به سطح زیرین کفپوش و چسب آن نفوذ کند لازم است پس از شستشو با بخار شو سطح کفپوش کاملا خشک شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×