مقالات فرش ماشینی

انواع پارچه چادر مشکی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 به طور کلی پارچه های چادری مشکی را می توان به دوگروه پارچه چادری مشکی ساده و پارچه چادری مشکی طرح دار طبقه بندی نمود. پارچه های حریر اسود، کریستال و کن کن از جمله های پارچه های چادری مشکی ساده هستند، که به تفصیل شرح زیر می باشد.

۱-حریر اسود:

پارچه های حریر اسود دارای تنوع بسیار بالا می باشد. این پارچه چروک نمی شود، خاک نمی گیرد، پرز نمی گیرد و دوام بسیار بالایی دارد. رنگ مشکی آن به بوری نمی زند. تار و پود پارچه از طریق چشم کاملا مشخص است. این پارچه برای استفاده چادر های روزانه و محیط کار به دلیل دوام زیاد و عدم نیاز به اطو استفاده می شود.دو نوع کلی حریر اسود ژاپن و کره در بازار موجود می باشد. تفاوت بین حریر اسود کره و ژاپن در این امر است که پارچه های حریر اسود ژاپن سبک تر و مشکی تر می باشد. از طریق دیدن طاقه پارچه به راحتی می توان تفاوت بین پارچه چادری کره و ژاپن را از هم تشخیص داد. قطر طاقه پارچه ژاپنی کوچک تر از طاقه پارچه کره ای می باشد.

۲-کریستال:

پارچه های چادری کریستال سبک می باشد و حالت مخملی دارد. این پارچه به دلیل ریزشی که دارد برای چادرهای مدل دار مناسب می باشد. تار و پود این پارچه با چشم قابل دیدن نمی باشد. دو نوع کلی کریستال ژاپن و کره در بازار موجود می باشد چادری کریستال ژاپنی مشکی تر و مخملی تر می باشد و نسبت به جنس کره ای امکان چروک آن بسیار کمتر است.

۳-کن کن:

پارچه کن کن بسیار سبک و لطیف می باشد. این پارچه به دلیل زیبایی و ظرافت خاص خود مناسب مجالس می باشد. دو نوع پارچه کن کن کره و کن کن ژاپن وجود دارد. پارچه کن کن کره معمولی و کن کن مات نرگس دو نوع اصلی پارچه کن کن کره ای می باشد. کن کن مات نرگس بسیار ضخیم می باشد. کن کن ژاپن بسیار سبک و مشکی می باشد.

۴-طرح دار:

. پارچه های طرح دار انواع مختلفی دارد. طرح دار مات، طرح دار براق و لمه دار جز پارچه های چادری طرح دار می باشند. طرح های پارچه های چادری به صورت گل دار، اشکال هندسی و ابر و باد هستند. پارچه های چادری طرح دار نیز همانند سایر دیگر پارچه های چادری مشکی در دو نوع کره و ژاپن در بازار موجود می باشند. پارچه های طرح دار ژاپنی مشکی تر و سبک تر از پارچه های کره ای می باشد.

۵-پارچه های چادری رنگی را می توان به دو گروه نمازی و مجلسی طبقه بندی نمود:

پارچه های نمازی ایرانی بروجرد، کاشان، کودری و… و پارچه های نمازی خارجی اندونزی، هند، پاکستان و…. می باشد. پارچه های چادری مجلسی مناسب استفاده برای مهمانی ها می باشد. پارچه های طلاکوب، نقره کوب و نگین دار از انواع مختلف پارچه رنگی مجلسی می باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۶- پارچه چادر نانو برای گرم ترین و سردترین فصل های سال

چادر ضد آب و لک مختص روزهای بارانی طراحی شده است ، اظهار کرد : با به کارگیری فن آوری نانو در عملیات تکمیل چادر، قطرات مایع نمی توانند درون چادر نفوذ کند. این اثر شبیه اثر موجود در برگ های نیلوفر آبی است. این چادر در برابر نفوذ قطرات باران و لک های گل و لای زمین مقاوم است که هر دو چادر خنک کننده و ضد آب و لک دارای دو خاصیت مهم دیگر ضدالکتریسته ساکن و آنتی باکتریال هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×