اخبار نساجی

پیش‌بینی جدید اکونومیست: افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

 

واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش جدید خود عنوان کرد که طی سال‌های آینده میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل ایسنا، واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه نوامبر ۲۰۱۲ خود اعلام کرد که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال گذشته چهار میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار بوده است که این شاخص در سال جاری به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار خواهد رسید که ۰.۲۴ درصد تولید ناخالص داخلی است.

اکونومیست می‌گوید که طی سال‌های آتی ورود سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران افزایش خواهد داشت به‌طوری که انتظار می‌رود در سال آتی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه مستقیم خارجی وارد کشور شود که ۰.۲۳ درصد تولید ناخاص داخلی است.

اکونومیست انتظار دارد که در سال ۹۳ اندکی بر سرمایه‌گذاری خارجی ایران افزوده شده و این رقم به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار یا ۰.۲۲ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

به اعتقاد تحلیلگران اکونومیست میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ یکسان و معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خواهد بود و این در حالی است که سهم این سرمایه‌گذاری از تولید ناخالص داخلی به تریب ۰.۲۷ و ۰.۲۴ درصد خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سال ۱۳۹۶ سالی است که برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران رقم دو میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×